Du är här

2018-07-26

Ricoh Sverige AB: Finansinstitut använder utskriftsteknologier för att möta kundkrav och öka lojaliteten

72 % nyanställer för att kunna möta förändrade kundförväntningar

Ricoh Europe, London, 25:e juli 2018 - Personalisering,
kostnadsbesparingar och miljöhänsyn är aspekter som driver införandet
av nya utskriftsteknologier bland ledande aktörer inom finanssektorn
i Europa framåt.

Enligt en ny europeisk undersökning
(http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/se) med ett deltagande av
758 finansledare utförd på uppdrag av Ricoh Europe
(https://www.ricoh-europe.com/index.html), anser 83 % att möjligheten
att möta kundernas förväntningar på ett papperslöst möte och en mer
individanpassad privatbank är de viktigaste utmaningarna för
branschen. Och 58 % har redan börjat använda sig av nya
utskriftsteknologier för att möta dessa krav.

David Mills, CEO för Ricoh Europe, säger: "Finanssektorn genomgår
förändringar. I takt med att utmanande banker och startup-företag
tävlar om kunderna mot de redan etablerade bankerna, ändras branschen
snabbt mot en digitalisering. Papperslösa system och nya
utskriftsteknologier skapar en nödvändig agilitet för
finansorganisationer som försöker konkurrera med nya, användarvänliga
fintech-bolag."

89 % av finansorganisationerna är säkra på sin möjlighet att kunna
motsvara kundernas krav på papperslös fakturahantering. Men kundernas
varierade krav och behovet av en större personalisering gör att det
inte är helt enkelt. 69 % upplever att äldre kunder motsätter sig
införandet av papperslösa fakturor.

Följaktligen, möjligheten att registrera preferenser och att
individanpassa möten är avgörande för att vinna kundernas lojalitet.
Utöver ny teknologi investerar 72 % i nyanställningar för att bättre
kunna motsvara och föregå förändrade kundförväntningar. 51 % nyttjar
nya utskriftsteknologier för att minska deras koldioxidpåverkan och
att sörja för miljön.

Mills tillägger: "Det är mycket vida känt att finanskunder är
missnöjda med att få onödig eller irrelevant information. Nya
utskriftsteknologier hjälper organisationer att effektivisera
bankprocessen, uppnå kostnadseffektiviseringar och att främja en ökad
miljömedvetenhet hos kunderna."

Läs mer på http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/se.

För ytterligare information, kontakta:
Ricoh Sverige AB
Rikard Lenander
Marketing Director
Tel: 08-734 33 00
E-post: rikard.lenander@ricoh.se
www.ricoh.se

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB
http://www.facebook.com/RicohEurope

Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press
| About Ricoh |

Ricoh is empowering digital workplaces using innovative technologies
and services enabling individuals to work smarter. For more than 80
years, Ricoh has been driving innovation and is a leading provider of
document management solutions, IT services, commercial and industrial
printing, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in approximately 200
countries and regions. In the financial year ended March 2018, Ricoh
Group had worldwide sales of 2,063 billion yen (approx. 19.4 billion
USD).

For further information, please visit www.ricoh.se
###

© 2018 RICOH COMPANY, LTD. All rights reserved. All referenced product
names are the trademarks of their respective companies.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/ricoh-sverige-ab/r/finansinstitut-anvander-uts...

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.