Du är här

2018-08-22

Ricoh Sverige AB: I ett unikt samarbete lanserar nu Ricoh Sverige, IBM, Coor och Kinnarps konceptet Co-Lounge

Co-Lounge är en inspirerande fysisk och digital mötesyta för de som
vill utveckla sin kommunikation, sina arbetsprocesser och
arbetsplatser. Det är ett forum för kreativitet och utveckling inom
Workstyle Innovation. Här bjuds man in till inspirerande möten och
kan bland annat ta del av innovativa workshops och events, prova på
nya arbetsplatser och uppleva de lösningar, produkter och tjänster
som Co-Lounge partners erbjuder.

"Vi tror att det behövs en annan typ av forum och yta idag; en arena
där vi utifrån samarbete kan bjuda in våra kunder till samtal och
innovationsmöten kring hur de utvecklar sina arbetsprocesser", säger
Tobias Andersson, Direktör Communication Services på Ricoh Sverige
AB. "Framtidens affärer och utveckling finns bortom gränserna för
bara vårt eget bolag; öppenhet till våra partners kommer gynna våra
kunder och ge dem större möjligheter till utveckling".

Mattias Wahlgren, Innovation Manager på Coor säger:

"Vår vision är att Co-Lounge genom sin unika kombination av lösningar,
där vi bjuder in kunder att komma till den fysiska mötesplatsen och
samtidigt även få uppleva de digitala ytorna, ska ge dem ny
inspiration och kunskap kring innovativa tjänster, både digitala och
fysiska".

"Det föds nya idéer när vi jobbar över gränserna. 'Let's Co-Create' är
vår devis i konceptet och den energin som skapas här är kunderna i
allra högsta grad delaktiga i", säger Eva Persson, försäljningschef
Stockholm/Kinnarps om Co-Lounge. "För Kinnarps är detta ett nytt
forum där vi har möjlighet att ta med kunderna på möten och i
utvecklingsprocesser, där kommunikationslösningar integrerat med våra
smarta workplace-lösningar är en del av det man upplever."

Magnus Mårtensson som är Country Manager Commercial Sales & CSP på IBM
berättar att IBM är ledande inom forskning kring artificiell
intelligens. "Co-Lounge är ett spännande forum där vi verkligen kan
se hur vi kan skapa verklig kundnytta med våra tjänster och
lösningar. Vi kan möta kunderna och visa det vi jobbar med men även
hjälpa dem förstå vad digital transformation och AI kan göra i just
deras verksamhet. Vi behöver också möta kunderna för att lyssna och
ta reda på vad de behöver, information som vi tar vidare till våra
3000 forskare som finns på sex kontinenter i 12 laboratorier.
Co-Lounge är den ytan för oss."

På Co-Lounge har det redan smygstartats med kundmöten, workshops,
Workstyle Thinking Meetings och under hösten blir det mer av den
varan samt flera events med föreläsningar, Business Speed Dating med
mera.

Besök www.co-lounge.com för mer information.

Co-Lounge bjuder in alla som är intresserade att ta kontakt via
connect@co-lounge.com.

Kontakt

Marit Fastlund
Dallasday Designbyrå
E-post: marit@dallasday.se
Tel: +46 8 704153028

Kort om Co-Lounge

Co-Lounge är ett koncept skapat i samarbete mellan Ricoh Sverige, IBM
Svenska AB, Coor samt Kinnarps. Konceptet är utvecklat i samarbete
med designbyrån och co-partnern Dallasday. Co-partners är även
Flowscape samt Co-Ideation.

Co-Lounge vision är att vara en mötesyta inom kommunikationsområdet,
att driva innovation och utveckling samt att inspirera människor i
arbetslivet att ta nästa steg i att utveckla sina arbetsprocesser.
Idag finns en fysisk plats i Stockholm, och flera digitala ytor, men
Co-Lounge planerar för fler platser och med både Nordiska och globalt
representerade partners är möjligheterna gränslösa. Gemensamt finns
Co-Lounge partners representerade i mer än 170 länder och erbjuder
tjänster och lösningar inom områden som kommunikation, IT, facility
management, dokumenthantering, inrednings- och arbetsplatslösningar,
kognitiv teknik, artificiell intelligens, molnbaserade lösningar,
office movement och design.

Co-Lounge på Instagram: coloungecom
Co-Lounge på Facebook: co-lounge.com

|About Ricoh|

Ricoh is empowering digital workplaces using innovative technologies
and services enabling individuals to work smarter. For more than 80
years, Ricoh has been driving innovation and is a leading provider of
document management solutions, IT services, commercial and industrial
printing, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in approximately 200
countries and regions. In the financial year ended March 2018, Ricoh
Group had worldwide sales of 2,063 billion yen (approx. 19.4 billion
USD).

For further information, please visit www.ricoh.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/ricoh-sverige-ab/r/i-ett-unikt-samarbete-lanse...

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.