Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-05-22

Ricoh Sverige AB: Ricoh vinner Servicedesk Award

Stockholm, 22 maj 2014 - Ricohs (http://www.ricoh.se/) servicedesk
utsågs till Årets Servicedesk på Service Desk Forum den 14 maj, ett
event som hålls årligen och arrangeras av Informa Sweden. Vinnarna
utses efter inkomna förslag och en nomineringsprocess.

Motiveringen till Ricoh som vinnare lyder:
"IT Services har bidragit med mervärde och kundnytta inom området
"Communications". Med en entusiastisk och kundcentrerad arbetskontext
har deras ambition och arbetsmoral varit fokus för att spegla Ricohs
syn av en välfungerande supportorganisation mot kund."

- Nyckeln till framgång är kompetens, engagemang och servicekänsla,
och att kunden alltid står i fokus. Det är viktigt att man delar med
sig av sin kompetens och att alltid vara behjälplig, både mot kunder
och medarbetare. Det är inte du, det är inte jag, det är vi, det
handlar om. Den största utmaningen är att hantera strömmen av nya
kunder och all dokumentation, säger Rafael Rapaport som fick
representera Ricohs servicedesk i en intervju efter utmärkelsen.

- Det känns väldigt roligt och inspirerande att vinna. Ricoh arbetar
hårt för att leverera support och service i bästa klass och våra
medarbetare har nu visat att vårt kundfokuserade arbetssätt fungerar.
De har gjort ett fantastiskt jobb och jag känner mig oerhört stolt,
säger Mats Danielsson, Director Support Operations, Ricoh Sverige.

För ytterligare information, kontakta:
Ricoh Sverige AB
Mats Danielsson
Director Support Operations
E-post: mats.danielsson@ricoh.se
www.ricoh.se

Ricoh Sverige AB
Magnus Christerson
Marketing Director
Tel: 08-734 33 00
E-post: magnus.christerson@ricoh.se
www.ricoh.se

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB
http://www.facebook.com/RicohEurope

Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press
| About Ricoh |
Ricoh is a global technology company specialising in office imaging
equipment, production print solutions, document management systems
and IT services. Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in
about 200 countries and regions. In the financial year ending March
2014, Ricoh Group had worldwide sales of 2,236 billion yen (approx.
21.7 billion USD).

The majority of the company's revenue comes from products, solutions
and services that improve the interaction between people and
information. Ricoh also produces award-winning digital cameras and
specialized industrial products. It is known for the quality of its
technology, the exceptional standard of its customer service and
sustainability initiatives.

Under its corporate tagline, imagine. change. Ricoh helps companies
transform the way they work and harness the collective imagination of
their employees. For further information, please visit www.ricoh.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/ricoh-sverige-ab/r/ricoh-vinner-servicedesk-aw...

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.