Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2018-09-12

Ricoh Sverige AB: Tre av fyra små och medelstora företag använder 3D-teknik under mitten av 2020-talet

Små och medelstora företag använder nya utskriftsteknologier för att
minska kostnaderna och få en intern produktutveckling

Ricoh Europe, London, 12:e september 2018 - Europas små och medelstora
företag (SMB:er) anser att 3D-teknik är avgörande i jakten på
reducerade kostnader och att förbättra sin agilitet. Enligt ny
forskning
(http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/eu/the-future-of-print/)
utförd av Ricoh Europe (http://www.ricoh-europe.com/), säger 44 % av
de 2 370 tillfrågade SMB-ledarna i 23 länder att de redan har
investerat i 3D-teknik. Ytterligare 30 % planerar att investera inom
de kommande två åren.

Medvetna om att kunna skapa mer med mindre, planerar 70 % att använda
3D-utskrifter till att utforska nya tillverkningsstrategier och
tekniker. 56 % planerar att använda teknologin till att minska
lagerhanterings-, frakt- och materialkostnader genom att skriva ut
produkter till kunder efter behov. För att snabbt kunna anpassa och
experimentera med produkter efter kundkrav som kontinuerligt ändras,
planerar även 80 % av SMB:erna att införliva 3D-teknik i deras
produktutvecklingscykler.

David Mills, CEO för Ricoh Europe, säger: "Nya sätt att skriva ut
skapar en marknad på lika villkor för små och medelstora företag.
Genom att hjälpa till att minska produktions- och utvecklingsproblem,
använder sig smarta organisationer av 3D-teknik för att eliminera
några av de grundläggande hinder de ofta stöter på inom
försörjningskedjan eller i konkurrensen med större marknadsledande
företag. Detta är avgörande för alla företag som försöker växa och
bli en starkare aktör på marknaden."

Vinningen i att investera i ny utskriftsteknologi, såsom 3D-teknik, är
redan mätbar. 69 % av SMB:erna säger att utskrifter spelar en
grundläggande roll i deras möjlighet att kapitalisera på nya
affärsmöjligheter. Dessutom anser 65 % att nya typer av
utskriftsteknologier hjälper deras organisation att övervinna kund-
och leverantörsproblem, och 71 % säger att ny utskriftsteknologi
hjälper till att göra verksamheten smidigare.

Mills tillägger: "3D-utskrifter, eller additiv tillverkning som vi
säger på Ricoh, reducerar den mängd material som behövs i
produkttillverkningen eftersom spillet minskar - perfekt för
miljömedvetna företag. När fler och fler SMB:er övergår till
3D-teknik och andra typer av utskriftsteknologier för att nischa sig
på marknaden, kommer de företag som väljer att inte göra det riskera
att hamna på efterkälken."

Läs mer på http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/se.

För ytterligare information, kontakta:

Rikard Lenander, Marketing Director, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-734 33 18, E-post: rikard.lenander@ricoh.se

Följ oss på Facebook: www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB,
www.facebook.com/RicohEurope

Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press

| About Ricoh |

Ricoh is empowering digital workplaces using innovative technologies
and services enabling individuals to work smarter. For more than 80
years, Ricoh has been driving innovation and is a leading provider of
document management solutions, IT services, commercial and industrial
printing, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in approximately 200
countries and regions. In the financial year ended March 2018, Ricoh
Group had worldwide sales of 2,063 billion yen (approx. 19.4 billion
USD).

For further information, please visit www.ricoh.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/ricoh-sverige-ab/r/tre-av-fyra-sma-och-medelst...

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.