Du är här

2018-06-13

Så mycket väntas H&M:s försäljning ha ökat

wysiwyg_image

Hennes & Mauritz väntas redovisa en ökning av den totala försäljningen på 0,5 procent för det andra kvartalet i lokala valutor, jämfört med motsvarande kvartal 2016/2017.

Det visar SME Direkts sammanställning av 19 analytikers prognoser inför försäljningssiffran som släpps fredagen den 15 juni klockan 8.00.

För andra kvartalet förväntar sig analytikerna i snitt en försäljning exklusive moms på 52 983 miljoner kronor.

Enligt Textilwirtschaft utvecklades klädhandelsförsäljningen i Tyskland, som är Hennes & Mauritz största marknad, enligt följande under denna period jämfört med motsvarande månad förra året:

mars -6%,

april +7%,

maj -6%.

Enligt Svensk Handel Stil utvecklades klädhandelns försäljning i Sverige enligt följande under denna period jämfört med motsvarande månad förra året:

mars -4,5%,

april +5,6%,

maj +3,0%.

Deltagare: Barclays Capital, Citi Investment Research, Credit Suisse, Danske Bank Markets, Deutsche Bank, DNB Markets, Goldman Sachs & Co, Handelsbanken Capital Markets, JP Morgan, Kepler Cheuvreux, Macquarie Securities, Morgan Stanley, Nordea Markets, Raymond James Euro Securities, RBC Capital Markets, Redburn Partners, Santander, SEB Equities och UBS.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.