Du är här

2017-06-08

Scania: Scania introducerar nya motorer, hytter och tjänster

· Första G20-sovhytterna för fjärrbilar

· Ny generation raka 9-litersmotorer

· Scanias tjänster är nyckeln till lönsamhet för kunderna

Scania fortsätter nu den stora introduktion som inleddes förra året i
takt med att fler och fler tjänster och produkter sätts i produktion
och blir tillgängliga för kunderna. Nu öppnar orderböckerna för en ny
generation av Scanias robusta, femcylindriga 9-litersmotorer, de
första varianterna av den nya G-hytten samt ett antal tjänster och
prestandasteg där flertalet har det gemensamt att de främst har fokus
på ökad produktivitet och bättre totalekonomi för europeiska fjärr-
och skogsbilar.

- Scania har i praktiken långt mer på introduktionspaletten 2017 än
det oerhört intensiva premiäråret i fjol, säger Alexander Vlaskamp,
Senior Vice President, Sales & Marketing, Scania Trucks. Nu fyller vi
i rask takt på i vårt nya program med produkter och tjänster så att
flertalet kunder kan få skräddarsydda lösningar baserade på Scanias
nya lastbilsgeneration, oavsett vilken applikation deras lastbil hör
till.

När Scania, hösten 2016 i Paris, inledde sin största lansering
någonsin var den röda tråden uppkopplade tjänster, produkter för
fjärrtrafik och hållbarhet. Nu fortsätter man på den inslagna vägen
genom att introducera fler valmöjligheter och lösningar i takt med
att produktionen av dem inleds. Hittills har Scania endast
introducerat en mindre del av alla kommande nyheter och geografiskt
enbart i Europa.

- Vi upplever en spännande tid, säger Alexander Vlaskamp. Mottagandet
av den nya generationen är oerhört positivt med allt från utmärkelser
till vinster i viktiga presstester och en stark kundtillströmning med
ökad försäljning och nya rekord.

Scania öppnar nu alltså för fler specifikationer, samtidigt pågår ett
intensivt arbete med den fortsatta lanseringen. Hos Scania lägger man
stor vikt vid det fysiska kundmötet och budskapet om ett totalt fokus
på kundens affär och lönsamhet:

- Nästa press- respektive kundevent infaller efter sommaren och kommer
att bli en helhetsupplevelse ihop med Scania-familjen, säger
Alexander Vlaskamp. Jag kan avslöja att vi den här gången kommer att
rikta oss främst till de applikationer där man i alla avseenden har
de tuffaste utmaningarna att hantera och hur vårt fokus på
skräddarsydda lösningar kan stärka deras lönsamhet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Alexander Vlaskamp, Senior Vice President, Sales & Marketing, Scania
Trucks

Telefon: + 46 70 081 10 93, E-mail: alexander.vlaskamp@scania.com
Örjan Åslund, Head of Product Affairs, Scania Trucks

Telefon: + 46 70 289 83 78, E-mail: orjan.aslund@scania.com

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/scania/r/scania-introducerar-nya-motorer--hytt...
http://mb.cision.com/Main/209/2283850/685341.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.