Du är här

2018-03-08

Seafires produktlanseringar väntas bli framtida försäljningsdrivare - Introduce

Investmentbolaget Seafire hade ett investeringsår 2017. Bolaget har under
fjolåret byggt upp en organisation och struktur i portföljbolagen för att
bära framtida försäljning. Fokus på produktutveckling i portföljbolagen
väntas ge resultat. Produktutvecklingen har varit fokusområde och tillika
framtida försäljningsdrivare för 2018 och framöver i båda portföljbolagen.
Det skriver Remium Introduce i en analys daterad den 8 mars.

Produktutveckling och lanseringar ligger till grund för att kunna uppnå
accelererande
försäljningstillväxt under 2018 och framåt, vilket har förutsättningar att
visa skalbarheten i verksamheterna framöver. Målsättningen är att nå 10
procent rörelsemarginal för portföljbolagen.

Vidare har investeringar i personal och produktutveckling gjorts under 2017
vilket enligt bolaget förväntas ge effekt på försäljning och resultat från
hösten 2018. Slutligen kan noteras att kostnader för produktutveckling har
tagits direkt över resultatet, vilket innebär att ingen aktivering har
skett.

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

Författare Finwire Smallcap

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.