Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2018-09-25

Sniph AB: Sniph lanserar på Nordiska Kompaniet (NK) i Stockholm

Hjälper kunder kurera sin personliga doftgarderob

STOCKHOLM, 25 september 2018 - Idag lanserar Sniph
(https://sniph.com), Europas ledande upptäckartjänst för parfym, sin
första fysiska butik i Sverige på Nordiska Kompaniet i Stockholm.
NK:s kunder kommer få möjligheten att upptäcka och uppleva sex dofter
som Sniph valt ut bland exklusiva parfymmärken. I butiken ges även en
personlig doftkonsultation samt en möjlighet att köpa en
doftprenumeration som levereras direkt hem i brevlådan varje månad.

Där finns potential i doft. Den globala marknaden för doft och parfym
omsatte under förra året ungefär 400 miljarder kronor. Och det är en
marknad med en hög tillväxt, år 2024 spås den enligt
undersökningsföretaget IMARC Group omsätta närmare 700 miljarder
kronor, mestadels drivet av en ökad tillväxt av nya nischade parfymer
på uppemot sjuttio procent[1].

Sniph utmanar den traditionella parfymbranschen genom att göra det
möjligt och prisvärt att upptäcka nya exklusiva parfymer från utvalda
parfymhus, i ett smidigt 8ml format. Från 99kr i månaden kan
medlemmar testa nya parfymer för att bygga en unik doftgarderob eller
testa sig fram till en ny signaturdoft utan att behöva köpa hela
flaskor.

- Vi har länge önskat samarbeta med Sniph, då vi tycker Sniph har en
unik och spännande affärsidé och vi delar samma passion för doft.
Intresset för dofter har ökat kraftigt senaste åren och vi märker ett
växande intresse hos våra kunder på NK att lära sig mer om dofter.
Trenden av att bygga en doftgarderob som passar olika tillfällen och
humör är här för att stanna. Sniph erbjuder dagens konsument ett
fantastiskt sätt att upptäcka nya dofter och vi är oerhört stolta
över att kunna vara först i Sverige med att erbjuda deras tjänst på
NK, säger Linda Dahnberg, inköpsansvarig på NK Beauty.

- Vi är enormt glada och stolta över att möjligheten att kunna erbjuda
Sniph-upplevelsen i en fysisk miljö på NK och hjälpa fler personer
att hitta dofter de älskar till sig själva och sina närmaste. Hela
processen av att upptäcka och hitta en ny parfym kan vara
tidskrävande, överväldigande och dyr. Vi vill ta bort alla barriärer
och visa folk hur kul och enkelt det kan vara att hitta magiska
dofter, säger Lisa Kjellkvist, VD och medgrundare på Sniph.

Sniph lanserade på nätet 2016, och har sedan dess hjälpt mer än 8 000
medlemmar i Sverige och Storbritannien att hitta nya favoritdofter
med hjälp av deras prenumerationstjänst. Under sommaren 2018 öppnades
deras första butik på lyxvaruhuset Harvey Nichols i London, och
butiken på NK blir en fortsättning på en fysisk resa för varumärket
att komma närmre sina medlemmar.

NK-kunder som vill prova på Sniph kan antingen köpa valfri parfym
direkt i butik för 159 kr eller en parfymupplevelse på 3, 6 eller 12
månader där en unik parfym, anpassad efter din doftprofil, kommer hem
i brevlådan varje månad. Varje parfym kommer i en 8 ml-flaska
tillsammans med ett återanvändbart design-etui.

Sniph's butik befinner sig på NK Beauty floor på entréplan med start
25:e september. Prenumerationer såväl som helflaskor kan också köpas
på nätet på www.sniph.com.

OM SNIPH
Sniph är en upptäckartjänst för parfym som gör det enkelt och bekvämt
att upptäcka nya dofter från exklusiva parfymhus. Varje månad får
prenumeranter testa en ny doft, som skickas hem i en 8 ml-flaska.
Tjänsten kostar från 99 kr/mån och har ingen bindningstid.

Sniph vill utmana den traditionella parfymbranschen genom att lyfta
nischaktörer som tidigare stått i skuggan av de globala
parfymjättarna. Sniph har idag avtal med 45 exklusiva nischparfymhus
och över 300 utvalda parfymer i sitt sortiment, varav svenska
Agonist, franska Heeley Parfums, Etat Libre d'Orange och brittiska
Miller Harris är några exempel. Dofterna delas in i sex kollektioner,
för att underlätta för användare att navigera och hitta dofter de
tycker om. De sex kollektionerna är:

Trending Now - för den som vill ha de senaste trenderna
Clean - för den som vill dofta lätt, rent och fräscht
Female Classics - för den som gillar säkra kort och tidlösa dofter
Avant-garde - för den som vill ha komplexa, experimentella dofter
Work/Play - för män som doftar rätt på jobbet och klubben
Aesthetic - för män som vill omfamna det originella och lekfulla
Läs mer på www.sniph.com
Parfymer tillgängliga i butik

· Hamaca Edp, av 2787
· Rose Silence Edp, av Miller Harris
· Le Musk et la Peau Edp, av Parfumerie Générale
· Woody Perfecto Edp, av Parle- moi de Parfum
· Blue 1/.1 EdP, av Histoires de Parfums
· Fortis Edp, av Liquides Imaginaires

Priser

· 1 parfym i en sniph box (200kr)
· + 3 månader prenumeration (600kr)
· + 6 månader prenumeration (1000kr)
· + 12 månader prenumeration (1550kr)

För intervjuer, bilder och mer information, kontakta:
Tara Derakshan, Medgrundare Sniph:
tara@sniph.com, +46 708 76 12 22
OM NORDISKA KOMPANIET
Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består av två
varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt
varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade
Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2017 uppgick till totalt 3
miljarder kronor, varuhusen har en genomströmning av cirka 10
miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1200 personer.
Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.

[1] https://www.imarcgroup.com/global-perfume-market
-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/sniph-ab/r/sniph-lanserar-pa-nordiska-kompanie...
http://mb.cision.com/Main/17582/2626951/915231.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.