Du är här

2012-11-28

Swedbank: Digitala banklösningar blir eget affärsområde

(SIX) Efter årsskiftet läggs Swedbanks digitala banktjänster
i ett separat affärsområde med eget kundansvar. Det är en följd
av att allt färre kunder använder sig av bankkontoren och
istället vill ha en komplett banktjänst på internet.

Det skriver banken i ett pressmeddelande.

Swedbanks kontor får i den nya organisationen en större
frihet att själva styra sin verksamhet och kommer kunna lägga
större resurser på kunder med mer omfattande rådgivningsbehov.
De sex svenska regionerna får ett ökat ansvar när den
nationella organisationsnivån helt plockas bort.

Mikael Östman, +46 31 350 64 88
mikael.ostman@six-group.se
SIX News

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.