Du är här

2012-10-30

Swedish Match: Konkurrens lågprisseg svensk mkn intensifierad

(SIX) Tobaksbolaget Swedish Match förväntar sig fortsatt ökad
omsättning och ökat rörelseresultat för helåret 2012. För det
fjärde kvartalet 2012 kommer dock jämförelsen med det fjärde
kvartalet 2011 att påverkas av starka jämförelsetal för
föregående år inom flera av bolagets produktområden.

Konkurrensen inom lågprissegmentet på den svenska
snusmarknaden uppges ha intensifierats efter sommaren och har
också lett till en minskad marknadsandel för Swedish Match och
märkbara volymminskningar för Swedish Match premiumvarumärken.

Under föregående års fjärde kvartal skedde en hamstring inom
handeln om uppskattningsvis två miljoner dosor i Sverige. Under
det fjärde kvartalet 2012 förväntas en hamstring främst av
bolagets lägst prissatta varumärke, Kaliber.

Det framgår av bolagets delårsrapport.

Hanna Hoikkala, +46 8 586 163 67
hanna.hoikkala@six-group.se
SIX News

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.