Du är här

2017-09-25

SwedSec Licensiering AB: SwedSec varnar anställd på kundtjänst

Den SwedSec-licensierade kundtjänstmedarbetaren har vid minst tio
tillfällen själv flyttat sitt bankkort mellan egna konton.

Företaget där kundtjänstmedarbetaren var anställd har uppföranderegler
- som grundar sig på Svenska Fondhandlareföreningens vägledning till
etiska riktlinjer - och som innebär att personalen inte får delta i
transaktioner där det finns ett personligt intresse. Trots det har
kundtjänst-medarbetaren vid minst tio tillfällen själv registrerat
och flyttat sitt bankkort mellan olika lönekonton via företagets
interna system.

SwedSecs disciplinnämnd anser att kundtjänstmedarbetaren bör meddelas
en varning.

Disciplinnämndens hela beslut i anonymiserad form finns att läsa här
>> (http://www.swedsec.se/index.php/download_file/1118/)

För ytterligare information kontakta:
Katarina Lidén, VD SwedSec Licensiering AB
08-56 26 07 15 eller katarina@swedsec.se

SwedSec Licensiering AB arbetar för höga kunskaper, regelefterlevnad
och god etik hos anställda på finansmarknaden. Detta görs genom
licensiering baserat på kunskapskrav och tester och genom ett
disciplinärt förfarande vid regelöverträdelser. SwedSecs vision är
att förtroendet för finansmarknaden ska vara högt. 181 företag är
anslutna till SwedSec och ca 22 500 av deras anställda är
SwedSec-licensierade. SwedSec bildades 2001 av Svenska
Fondhandlareföreningen, vilket är branschorganet för företag som står
under Finansinspektionens tillsyn och är aktiva på
värdepappersmarknaden. För mer information besök: www.swedsec.se samt
www.fondhandlarna.se.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/swedsec-licensiering-ab/r/swedsec-varnar-ansta...
http://mb.cision.com/Main/870/2353341/726962.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.