Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-04-14

Technia: Fjällräven har valt Technia som sin PLM-systemleverantör

STOCKHOLM, 10 april, 2014 - Fjällräven International AB, ett svenskt
outdoor-varumärke, har valt Technia, dotterbolag till Addnode Group,
som leverantör för sitt Product Lifecycle Management (PLM) system.

Fjällräven, ett svenskt outdoor-varumärke som levererar funktionell,
hållbar och tidlös utrustning, har valt en PLM-lösning baserad på
ENOVIA-system från Dassault Systèmes, stärkt med Technia Value
Components (TVC). Företaget har valt att implementera PLM för att
stödja produktutvecklings-processen och därmed få bättre uppdaterad
produktinformation till olika avdelningar inom företaget och till
leverantörer.

"Technia är glada och stolta över att bli valda som
PLM-systemleverantör för ett så innovativt och genuint företag som
Fjällräven. Vi är hedrade att få detta åtagande och kommer att göra
vårt yttersta för att se till att implementeringen av PLM-systemet
möter Fjällrävens förväntningar", säger Jonas Gejer, VD på Technia.

För mer information, vänligen kontakta:

Jonas Gejer, VD, Technia AB

Tel: +46 (0) 8 599 204 14+46 (0) 8 599 204 14

E-post: jonas.gejer@technia.com

CallSend SMSAdd to SkypeYou'll need Skype CreditFree via Skype

CallSend SMSAdd to SkypeYou'll need Skype CreditFree via Skype

Om Technia
Technia är den ledande leverantören i Norden av PLM-lösningar (Product
Lifecycle Management) som skapar och hanterar produktinformation
under en produkts hela livscykel. En PLM-lösning hjälper företaget
att hantera produktinformation under alla faser i en produkts
livscykel; från utveckling, design, tillverkning och försäljning till
underhåll och support. Våra lösningar används över hela världen inom
branscher som life science, fordon, resor, detaljhandel, Oil & Gas,
telekom, mode och mat & dryck. Vi har över 800 kunder över hela
världen, däribland 20 kunder som är noterade på Fortune 500. Technia
är en del av Addnode Group vars B-aktie är noterad på Nasdaq OMX
Nordic Small cap. För mer information vänligen besök www.technia.com.

Om Fjällräven
År 1960 grundade Åke Nordin Fjällräven i sin källare i staden
Örnsköldsvik i norra Sverige. Idag har Fjällrävens tidlösa,
funktionella och hållbara friluftsutrustning en global
marknadsnärvaro och finns i fler än 23 länder världen över.
Sortimentet består av friluftskläder för män och kvinnor, ryggsäckar,
tält och sovsäckar.

Som företag lägger Fjällräven stort fokus på att agera ansvarsfullt
gentemot människor, djur och natur, samt att upprätthålla
allmänhetens intresse för naturen. De två största friluftsevenemangen
som Fjällräven anordnar är Fjällräven Classic och Fjällräven Polar
och som varje år lockar tusentals människor. Fjällräven är en del av
Fenix Outdoor-koncernen, vars nettoomsättning uppgick till 1 725,4
MSEK under 2012. För mer information vänligen besök
www.fjallraven.com.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/technia/r/fjallraven-har-valt-technia-som-sin-...
http://mb.cision.com/Main/3439/9568850/233103.pdf

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.