Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-05-15

TeliaSonera: TeliaSonera investerar i trendiga tillbehörsföretaget Zound Industries

Pressmeddelande 2014-05-15

TeliaSonera inleder ett partnerskap med Zound Industries, det
framgångsrika svenska start-up företaget som erbjuder designade
ljudtillbehör med varumärkena Urbanears, Marshall, Coloud och Molami.
Kunderna får bästa möjliga upplevelse varsomhelst och närsomhelst
genom TeliaSoneras högkvalitativa täckning och Zound Industries
prisbelönta ljudtillbehör, som till exempel Urbanears hörlurar och
högtalare från Marshall.

TeliaSonera kommer genom investeringen att förvärva en ägarandel i
Zound Industries. Partnerskapet gör det möjligt för TeliaSonera att
tillsammans med attraktiva mobiltelefonabonnemang erbjuda snygga
hörlurar, högtalare och trendiga mobilskal.

"Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga upplevelse när de använder
våra tjänster och musik är en viktig del i detta. En bra
kundupplevelse kräver inte bara bra täckning och hög kvalitet på
prylarna som används, men också funktionella tillbehör som Zound
Industries snygga hörlurar och överlägsna kvalitet på högtalare",
säger Lars Roth, chef för den nya enheten Innovestments på
TeliaSonera.

"Genom att investera i Zound Industries tar vi nästa steg i vår
strategi att arbeta med partnerskap för att erbjuda våra kunder det
senaste och snyggaste för att få ut maximalt av den uppkopplade
livsstilen."

Partnerskapet ger också tillgång till Zound Industries olika
varumärken Urbanears, Marshall, Coloud och Molami. Tillbehören från
Zound Industries säljs idag i 20 000 butiker på 95 marknader.

"Affären är ett perfekt tillfälle för oss att nå ut till den
modemedvetna användaren av telekomtjänster", säger Pernilla Ekman, vd
för Zound Industries. "Vi kan redan se en rad spännande möjligheter
genom att kombinera styrkorna från våra företag. Zound Industries har
haft en stark tillväxt de senaste åren och genom partnerskapet med
TeliaSonera förväntar vi oss att tillväxttakten ökar ytterligare."

Telias pågående kampanj i Sverige där kunderna får en
Marshallhögtalare vid köp av ett mobiltelefonabonnemang är ett
exempel på den typ av erbjudanden som partnerskapet möjliggör på
TeliaSoneras alla marknader i framtiden.

"Attraktiva erbjudanden driver trafik till våra butiker", säger Lars
Roth. "Vi har stor erfarenhet av att arbeta med vårt partnerskap med
Spotify och vi har nu tagit nästa steg genom att investera i ett
innovativt företag som gör det möjligt för TeliaSonera att vara först
med de senaste trendiga och funktionella tillbehören. Tillsammans
kommer vi också att utveckla produkter exklusivt för TeliaSoneras
varumärken."

För mer information, kontakta gärna Linda Timsäter: 072 225 84 25
eller TeliaSoneras presstjänst: 0771 77 58 30, press@teliasonera.com
besök TeliaSonera Newsroom (http://www.teliasonera.com/) och följ oss
på Twitter @TLSN_Media (https://twitter.com/TLSN_Media).

TeliaSonera tillhandahåller nätanslutning och
telekommunikationstjänster i Norden och Baltikum, på
tillväxtmarknaderna i Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt
i Spanien. TeliaSonera hjälper människor och företag att kommunicera
på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Målet är att bli
nummer ett eller två på alla våra marknader genom att erbjuda den
bästa kundupplevelsen, hög kvalitet i näten och en kostnadseffektiv
struktur. TeliaSonera är även den ledande europeiska
grossistleverantören med ett helägt internationellt carrier-nät. 2013
uppgick omsättningen till 101,7 miljarder SEK, EBITDA till 35,6
miljarder SEK och vinst per aktie till 3,46 SEK. TeliaSonera är
noterat på NASDAQ OMX Stockholm och NASDAQ OMX Helsinki. Läs mer på
www.teliasonera.com.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/teliasonera/r/teliasonera-investerar-i-trendig...
http://mb.cision.com/Main/40/9585737/245215.pdf

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.