Du är här

2017-05-17

TOBII: KÖPER MARKNADSUNDERSÖKNINGSBOLAGET STICKY, OMS 13 MLN KR

STOCKHOLM (Direkt) Ögonsensorbolaget Tobii har förvärvat alla väsentliga
tillgångar i Sticky, ett företag som erbjuder en molnbaserad produkt för
storskaliga marknadsundersökningar med hjälp av webbkamerabaserad
eyetracking.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Under 2016 omsatte Sticky cirka 1,5 miljoner dollar, motsvarande cirka 13
miljoner kronor, och hade ett rörelseresultat på -2,8 miljoner dollar, eller
cirka -25 miljoner kronor.

Sticky, som grundades 2009, har sitt huvudkontor i San Francisco med kontor i
New York och Stockholm. Företaget sysselsätter 15 personer.

Förvärvet kommer att betalas kontant med möjlighet att en del av ersättningen
kan utgöras av Tobii-aktier. Innan förvärvet var Tobii minoritetsägare i
Sticky.

Sticky kommer att integreras med affärsområdet Tobii Pro, som är verksamt inom
eyetracking för forskning och undersökningar.
---------------------------------------
Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.