Du är här

2018-08-30

Touchtech: The Fitting Room vill förändra kundupplevelsen i butik

Växande online-försäljning och nya konsumentbeteenden håller på att
förändra traditionell retail. Den 11:e oktober öppnas The Fitting
Room i Göteborg. Ett nytt butikskoncept som vill förena styrkorna
mellan fysisk och digital handel med potentialen att förändra retail
i grunden.

The Fitting Room är en arena där kunden kan prova det fulla
sortimentet av kläder från Wacay och skor från Sneaky Steve på en
butiksyta om endast 63 kvadratmeter. Beställningarna läggs av
kunderna på interaktiva touchskärmar. På så sätt kan personalen
spendera all sin tid på att serva kunderna. Beställningen levereras
direkt hem från respektive varumärkes centrala e-handelslager. Detta
bidrar till att butikerna minskar sin kapitalbindning och behovet av
kostsamma utförsäljningar.

"För oss på Sneaky Steve svarar The Fitting Room upp mot många av de
utmaningar vi har med traditionella återförsäljare. Här ges kunderna
möjlighet att utforska, prova och beställa skor från hela vårt
tillgängliga online-sortiment. Tack vare att kunden provat ut skon
innan beställning, drabbas vi inte heller av någon kostsam
returhantering." - säger Måns Månsson, VD och grundare Sneaky Steve.

I The Fitting Room är alla produkter taggade för att kunden enkelt ska
kunna ta del av storyn om produkten och varumärket. Det handlar om
allt från designerns tankar till information om hållbarhet och
konkreta egenskaper som adderar värde till produkten. I provrummet
kan kunden spegla sig i en valbar virtuell miljö där musik, ljus och
bild bidrar till att sätta rätt stämning och atmosfär.

"Wacay är ett nytt livsstilsvarumärke för den medvetna. The Fitting
Room är på många sätt vad vi önskar av framtidens butik. En arena för
upplevelser av varumärket i en sammanhållen kundresa mellan digitala
och fysiska kanaler. Här får vi möjlighet att bygga en relation med
våra kunder genom att presentera storyn om Wacay och våra produkter."
- säger Jonas Eriksson, VD och grundare Wacay.

Bakom projektet The Fitting Room, den pop-up som Touchtech informerade
om den 20e augusti, står Retail tech-bolagen Touchtech och Vertiseit
som är specialiserade på digital transformation av fysisk retail.
Syftet med projektet är att driva utvecklingen i branschen och ta del
av konsumenternas respons och feedback på konceptet. Butiken kommer
att ligga i köpcentret Nordstan i Göteborg och kommer att hålla öppet
under en månad.

För mer information om The Fitting Room
press@thefittingroom.store
www.thefittingroom.store

Om Touchtech

Touchtech är ett innovativt svenskt bolag som tillhandahåller
lösningar till detaljhandeln för att digitalisera butiksupplevelsen
och öka försäljningen i butik. Bolagets produkter ryms inom det
begrepp som benämns "Endless-Aisle". Begreppet syftar på att via en
touchskärm kunna presentera och erbjuda det fulla sortimentet i
butik.

Deniz Chaban, VD, Touchtech
+46 (0)31 - 75 73 260
deniz@touchtech.com

Om Vertiseit

Vertiseit är en fullservicebyrå och strategisk partner för framtidens
digitala kundupplevelser i butik. Vi skapar varumärkes- och
affärsvärde för våra kunder genom att koppla samman den fysiska och
digitala upplevelsen. Vi tar vår utgångspunkt i kundresan och är
experter på det fysiska kundmötet.

Johan Lind, VD, Vertiseit
+46 (0)70 35 79 154
johan@vertiseit.com

Presskit

www.thefittingroom.store/press

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/touchtech/r/the-fitting-room-vill-forandra-kun...
http://mb.cision.com/Main/16339/2604311/899860.pdf

Författare Aktietorget

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.