Du är här

2017-10-05

Tourn lanserar ny modul till bolagets plattform med inriktning mot Youtube

Annonsnätverket Tourn planerar som ett led i strategin för att nå snabbare
organisk tillväxt att under kvartal fyra lansera en ny modul till bolagets
plattform, som kommer att rikta sig mot Youtube. Det framgår av ett
pressmeddelande.

"Vi har märkt att tillväxttakten har varit påverkad av att annonskampanjer
på Tourns plattform är beroende av det måste finnas både en ansluten
influencer och annonsör, som i sin tur ska matchas och komma överens om ett
pris", skriver bolaget.

"För att plattformen ska ha värde för våra användare måste vi lägga tid på
att ha en balans mellan annonsörer och influencers så att det alltid finns
möjligheter att göra samarbeten.
Om vi kan automatisera bort mellansteget med själva matchningen mellan de
två parterna och se till att det alltid finns möjlighet att nyttja systemet
kan vi höja värdet med plattformen avsevärt", resonerar Tourn.

Youtube-modulen kommer rikta sig både mot etablerade Youtubers och nya
influencers som ännu inte har skapat en Youtube-kanal. Tourn kommer via
plattformen att bidra med resurser och vägledning som ska hjälpa våra
influencers att nå framgång på Youtube. Mer om plattformens tekniska
funktioner kommer kommuniceras närmare lansering.

Anton Wilén
anton.wilen@finwire.se, 0765-46 64 41
Nyhetsbyrån Finwire

Författare Finwire Smallcap

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.