Du är här

2017-10-12

Tourn presenterar senaste månadens marknadsföringsuppdrag, ser ökat snittvärde per order

Annonsnätverket Tourn presenterar idag större bolag som beställt
marknadsföringsuppdrag den senaste månaden. Bland dessa finns Puma, Nelly,
Ellos, NA-KD, Guldfynd, Kanal 5, TV4 och Cubus, enligt ett pressmeddelande.

"Vi ser en tydlig trend i våra orderböcker att vår kundbas växer stadigt,
vilket är väldigt viktigt, men lika viktigt är att vi kan konstatera att
snittvärdet per order växer. Flera av uppdragen erhållna under året har
ordervärden på över en miljon kronor", skriver Tourn.

Den största enskilda kampanjen som löper under året har ett ordervärde på
2,4 miljoner kronor. Tourn konstaterar att influencer marketing blir en
allt viktigare del av många bolags strategier vilket leder till att Tourn
tar större andelar av kundernas marknadsföringsbudget.

Totalt har över 46 000 kampanjer genomfört via Tourns plattform.

Stefan Linnér
stefan.linner@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire

Författare Finwire Smallcap

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.