Du är här

2012-10-31

Tradedoubler: Fokus på Storbritannien, Frankrike & Tyskland -VD

(SIX) Nätannonsförmedlingsföretaget Tradedoubler har vunnit
ett antal nya klienter under det tredje kvartalet. Det ger inte
en omedelbar effekt men är en viktig del av att vända på den
nedåtgående trenden i bolaget.

Det säger Rob Wilson på dagens rapportpresentation.

"Storbritannien, Tyskland och Frankrike står för lika mycket
eller mer än övriga Europa så det är uppenbart vart vi behöver
lägga vårt fokus", säger Wilson vidare.

Vidare uppger den nye vd:n, som tillträdde 1 augusti i år,
att bolaget måste fokusera mer på teknologi, vilket saknats
tidigare.

Gällande bolagets strategi vill man vara nummer ett eller två
på sina huvudmarknader. Detta ska uppnås genom att fokusera på
ökad support och mer tid spenderad på kunder.

Vidare vill man integrera sitt nätverks- och
teknologierbjudande och ska titta över betalningslösningar för
sina kunder. Fokus kommer också riktas mot att utveckla
aktiviteter på marknanden för reklam på mobiltelefoner.

Ett nytt lederskapsteam ska vara på plats till det första
kvartalet, vilket ska hjälpa bolaget att kontrollera
verksamheten.

Kostnaderna ska i högre grad jämställas med utvecklingen i
försäljningen. Ett led i detta är att minska rörelsekostnaderna
till 35-39 miljoner kronor per år, från 41 miljoner kronor under
2012 års första nio månader.

Arvid Raa, 031-350 64 78
arvid.raa@six-group.se
SIX News

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.