Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-03-18

Unibet: Håller capexnivå, fortsätter satsa mer i marknadsföring - VD

(SIX) Spelbolaget Unibets investeringar i capex har varit ganska
stabila på omkring 20 miljoner pund om året. 2013 blev inget
undantag.

"Det var ungefär samma nivå nu. Något ned faktiskt, år för år. Det
är ungefär den nivån vi ligger på nu, och det är både för B2C-sidan
samt Kambi, så den totala nivån", säger vd Henrik Tjärnström under en
intervju med SIX News.

När det gäller marknadsföringskostnaderna kom Unibet in på 32,7
procent för helåret 2013.

"Med tanke på den goda tillväxt som vi ser rent organiskt räknar vi
med att fortsätta investera relativt mer i marknadsföring än vad vi
gjort historiskt sett. Kanske mer runt de här nivåerna som vi legat
på 2013, för att fortsätta ta marknadsandelar som vi gjort nu under
2012 och 2013", säger Tjärnström.

Inför bokslutet hade Unibet en helårsprognos för
marknadsföringskostnader, vilket handlade om att komma in någonstans
i mitten av spannet 30-35 procents marknadsföringskostnader som andel
av spelöverskottet.

Spelöverskottet blev 234,7 miljoner brittiska pund under 2013
(197,2).

Hanna Hoikkala
mailto:hanna.hoikkala@six-group.se
SIX News

Författare SIX news

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.