Du är här

2012-08-15

Unibet: Upprepar helårsmål för marknadsföringskostnader - VD

(SIX) Spelbolaget Unibets marknadsföringskostnader landade på
32 procent i det andra kvartalet vilket, kombinerat med de 29
procenten som man uppnådde i det första kvartalet, innebär 30
procent för årets första sex månader. Det berättar Unibets vd
Henrik Tjärnström under en presskonferens.

"Det bör läsas i linje med vår tidigare guidning - att målet
nu är 30, det gamla var 35, och vi siktar på att komma in mellan
30-35 för helåret. Och det är potentiellt den lägre änden av det
intervallet", säger Tjärnström.

Nyckeln, återigen, till att bygga verksamheten inför hösten
och vintern som är Unibets högsäsong är rekordet i antalet
aktiva kunder, uppger Tjärnström också. Antalet aktiva kunder
uppgick under det andra kvartalet till 427.207 stycken, vilket
kan ställas mot 301.038 i samma period för ett år sedan.

Hanna Hoikkala, +46 8 586 163 67
hanna.hoikkala@six-group.se
Nyhetsbyrån SIX

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.