Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-02-20

Weareqiiwi rapporterar en förlust på 0,6 miljoner kronor i fjärde kvartalet

Spelutvecklingsbolaget Weareqiiwi Interactive rapporterar en förlust på 0,6
miljoner kronor i fjärde kvartalet 2018. Jämförelsetal saknas på
koncernnivå till följd av koncernombildning under tredje kvartalet 2018.

Nettoomsättningen var på 2,1 miljoner kronor och aktiverat arbete på 0,7
miljoner kronor, vilket ger totala rörelseintäkter på 2,8 miljoner kronor.

Rörelseresultatet före avskrivningar, ebitda, blev -0,3 miljoner kronor.
Rörelseresultatet var -0,6 miljoner kronor.

Resultatet före och efter skatt var -0,6 miljoner kronor. Resultat per
aktie hamnade på -0,08 kronor.

Kassa och bank var på 10,1 miljoner kronor per den 31 december 2018.

Styrelsen föreslår att ingen utdelning lämnas för 2018, i likhet med
föregående år.

Bolaget kommer under 2019 fortsätta sitt fokus och arbeta utifrån den
nyetablerade strategin "Strategi 2019-2021" som presenterats under november
2018. Målsättning är att fortsätta hålla ett stort fokus på att
vidareutveckla bolaget primärt inom genrerna Trivia, Match-3 och
Word/Puzzle och skapa speltitlar för personer som lever ett vardagligt liv,
så kallade "Casual Gamers".

Bolaget kommer ha ett stort fokus på att lansera fler speltitlar under
varumärket Backpacker vilket bedöms leda till ett effektivt sätt att växa
samtliga speltitlar under varumärket samtidigt som man kan återanvända
mycket av den utveckling som bolaget arbetat med de senaste åren.

"Under 2018 har vi tagit stora kliv som bolag och nått visionen om att
ansvara för utveckling och publicering av samtliga speltitlar inom vår
portfölj vilket bedöms ge den bästa långsiktiga avkastningen. Vi arbetar nu
fokuserat enligt vår nyetablerade strategi vilket innebär att fortsätta
utveckla vår spelportfölj med nya speltitlar under bland annat varumärket
Backpacker och även en VR/AR utvärdering under samma varumärke vilket känns
väldigt spännande", kommenterar vd Erik Dale Rundberg i bokslutskommunikén.

"Med en stärkt bolagsplattform, ett optimerat Backpacker, ett Wordington
som uppvisar starka nyckeltal under mjuklansering och vår första speltitel
inom “Branded Games” under varumärket Hell’s Kitchen känns framtiden mer
lovande än någonsin. Vi har skapat oss riktigt goda förutsättningar för ett
lyckat 2019", avslutar Erik Dale Rundberg.

Weareqiiwi, Mkr Q4-2018
Nettoomsättning 2,1
EBITDA -0,3
Rörelseresultat -0,6
Resultat före skatt -0,6
Resultat per aktie, kronor -0,08

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

-----------------------------------------------------------
http://media.finwire.com/media/FWS002FB6B-table-1

Författare Finwire Smallcap

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.