Du är här

2017-09-18

ZetaDisplay: Intervju med CEO Leif Liljebrunnn i Cision Promoted med anledning av förvärv för att konsolidera växande ma...

ZetaDisplay AB (publ)
Pressmeddelande

ZetaDisplay: Intervju med CEO Leif Liljebrunnn i Cision Promoted med anledning
av förvärv för att konsolidera växande marknad

Sverige, 2017-09-18 13:59 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

ZetaDisplay, som verkar inom digital skyltning och kommunikation, meddelade 12
september att man förvärvar det norska bolaget Liveqube. Liveqube verkar inom
kundanpassad strömmad musik till butiker och publika miljöer, där man designar
musikkoncept för att optimera försäljning och kundupplevelse. Med anledning av
detta förvärv följer här en intervju med Leif Liljebrunn, VD på ZetaDisplay.

Läs intervjun med CEO Leif Liljebrunn

http://news.cision.com/se/cision-promoted/r/zetadisplay--ytterligare-for...
-i-att-konsolidera-vaxande-marknad-,c2346549

För ytterligare information kontakta:

Vid frågor kontakta:

ZetaDisplay AB (publ)

CEO Leif Liljebrunn

Telefon: +46 70 845 80 52

E-mail: leif.liljebrunn@zetadisplay.com

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom
detaljhandels- och servicebranschen på den europeiska marknaden.

Huvudkontoret finns i Sverige och försäljningskontor finns i Danmark, Norge,
Finland, Estland och Holland. Aktien handlas sedan april 2011 på NASDAQ First
North Premier, med kortnamnet ZETA. Certified Adviser är Erik Penser Bank. Mer
information finns på http://www.zetadisplay.com

Om Digital Signage och multikanalkommunikation

ZetaDisplay definierar Digital Signage som system för reklam, profilering och
butikskommunikation som förmedlar ljud, bild och film i anslutning till butik
och i offentlig miljö. Ett svenskt namn för Digital Signage är digital
butikskommunikation. Lösningar baserade på digitala bildskärmar är en stor del
av marknaden, men utvecklingen går mot att utnyttja fler digitala kanaler för
att kommunicera kunderbjudanden och annan information. Det handlar om
lösningar, som integreras med sociala medier och webbplatser, och appar för
smarta mobiltelefoner och surfplattor vilka skapar interaktivitet med kunden.
Utvecklingen går också mot att integrera lösningar med butikskedjans
kassasystem för automatisk prisuppdatering och automatiskt byte av budskap på
de digitala bildskärmarna.

Författare Nasdaq Stockholm

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.