Du är här

2017-09-20

ZetaDisplay: ProntoTV har tecknat avtal värt 6,5 miljoner kronor

nat avtal värt 6,5 miljoner kronor

Sverige, 2017-09-20 09:05 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

ProntoTV, del av ZetaDisplay-koncernen, har tecknat ett ramavtal avseende
leverans av Digital Signage med bla storbildsskärmar till en kund inom
försäkringsbranschen i Norge i samarbete med EuroSign.

Avtalet löper på 5 år och en första installation kommer att påbörjas inom kort.
ProntoTV bedömer värdet att uppgå till ca 6,5 miljoner kronor.

ProntoTV är en del av svenska ZetaDisplay-koncernen, en internationell aktör
inom Digital Signage. ProntoTV är Norges största och ledande leverantör av
Digital Signage med mer än femton års erfarenhet i branschen och med drygt ett
tjugotal anställda. Bolaget har en stark position inom detaljhandel samt en
ledande position inom digital kommunikation i publika miljöer där bolaget har
gjort omfattande installationer till bla Flytoget i Norge.

ZetaDisplay är en ledande leverantör till större kedjor inom detaljhandels- och
servicebranschen. Bolaget har fler än 100 anställda och försäljningskontor i
Sverige, Danmark, Norge, Finland, Estland och Holland.

Vid frågor kontakta:

ZetaDisplay AB (publ)
CEO Leif Liljebrunn
Telefon: +46 70 845 80 52
E-mail: leif.liljebrunn@zetadisplay.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som ZetaDisplay ska
offentliggöra enligt marknadsmissbruksförordningen. Informationen lämnades
genom Leif Liljebrunns försorg för offentliggörande den 20 september 2017 kl
9.05

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom
detaljhandels- och servicebranschen på den europeiska marknaden. Huvudkontoret
finns i Sverige och försäljningskontor finns i Danmark, Norge, Finland, Estland
och Holland. Aktien handlas sedan april 2011 på NASDAQ OMX First North Premier,
med kortnamnet ZETA. Certified Adviser är Erik Penser Bank. Mer information
finns på http://www.zetadisplay.com.

Om Digital Signage och multikanalkommunikation

ZetaDisplay definierar Digital Signage som system för reklam, profilering och
butikskommunikation som förmedlar ljud, bild och film i anslutning till butik
och i offentlig miljö. Ett svenskt namn för Digital Signage är digital
butikskommunikation. Lösningar baserade på digitala bildskärmar är en stor del
av marknaden, men utvecklingen går mot att utnyttja fler digitala kanaler för
att kommunicera kunderbjudanden och annan information. Det handlar om
lösningar, som integreras med sociala medier och webbplatser, och appar för
smarta mobiltelefoner och surfplattor vilka skapar interaktivitet med kunden.
Utvecklingen går också mot att integrera lösningar med butikskedjans
kassasystem för automatisk prisuppdatering och automatiskt byte av budskap på
de digitala bildskärmarna.

Författare Nasdaq Stockholm

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.