Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2017-07-03

ZetaDisplay: Seasam tecknar avtal värt 9 miljoner kronor

cknar avtal värt 9 miljoner kronor

Sverige, 2017-07-03 16:20 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Seasam Oy, del av ZetaDisplay-koncernen, tecknar avtal avseende leverans av
Digital Signage till lokala mäklare som ingår i en av Finlands största
mäklarkedjor.

Avtalet löper på 3 år och leverans påbörjas inom kort. Seasam bedömer
potentialen att uppgå till ca 9 miljoner kronor under avtalsperioden.

Seasam Oy är sedan den 30 juni 2017 en del av svenska ZetaDisplay-koncernen och
är Finlands näst största leverantör av Digital Signage med lång erfarenhet i
branschen. Seasams kundbas omfattar bland annat K-citymarket, Kotipizza, Burger
King, Picnic, Neste, O'Learys, Helmi Savings Bank med flera. Tillsammans med
ZetaDisplays befintliga verksamhet kommer den sammanslagna verksamheten ha en
än mer ledande ställning med en mycket stark kundbas i Finland.

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom
detaljhandels- och servicebranschen. Bolaget har fler än 90 anställda och
försäljningskontor i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Estland och Holland.

Vid frågor kontakta:

ZetaDisplay AB (publ)
CEO Leif Liljebrunn
Telefon: +46 70 845 80 52
E-mail: leif.liljebrunn@zetadisplay.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som ZetaDisplay ska
offentliggöra enligt marknadsmissbruksförordningen. Informationen lämnades
genom Leif Liljebrunns försorg för offentliggörande den 3 juli 2017 kl 16:20.

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom
detaljhandels- och servicebranschen på den europeiska marknaden. Huvudkontoret
finns i Sverige och försäljningskontor finns i Danmark, Norge, Finland, Estland
och Holland. Aktien handlas sedan april 2011 på NASDAQ First North Premier, med
kortnamnet ZETA. Certified Adviser är Erik Penser Bank. Mer information finns
http://www.zetadisplay.com

Om Digital Signage och multikanalkommunikation

ZetaDisplay definierar Digital Signage som system för reklam, profilering och
butikskommunikation som förmedlar ljud, bild och film i anslutning till butik
och i offentlig miljö. Ett svenskt namn för Digital Signage är digital
butikskommunikation. Lösningar baserade på digitala bildskärmar är en stor del
av marknaden, men utvecklingen går mot att utnyttja fler digitala kanaler för
att kommunicera kunderbjudanden och annan information. Det handlar om
lösningar, som integreras med sociala medier och webbplatser, och appar för
smarta mobiltelefoner och surfplattor vilka skapar interaktivitet med kunden.
Utvecklingen går också mot att integrera lösningar med butikskedjans
kassasystem för automatisk prisuppdatering och automatiskt byte av budskap på
de digitala bildskärmarna.

Författare Nasdaq Stockholm

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.