Du är här

2017-09-22

ZetaDisplay: Sverige har tecknat ett ramavtal värt 8,5 MSEK

tecknat ett ramavtal värt 8,5 MSEK

Sverige, 2017-09-22 11:20 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

ZetaDisplay i Sverige har tecknat ett ramavtal avseende leverans av Digital
Signage till en butikskedja i Sverige med fler än 200 återförsäljare.
ZetaDisplay uppskattar potentialen till ca 8,5 MSEK under en 5-års period.
Installationer har påbörjats.

”Investeringen i Sverige med kontor i Stockholm ger resultat. De senaste
månaderna har vi sammanlagt kommunicerat 3 ramavtal i Sverige. Tillsammans
motsvarar dessa 3 avtal en potential på 37,5 MSEK under avtalsperioderna. Detta
är vi mycket glada för och visar att vi gör rätt saker”, säger Leif Liljebrunn,
CEO ZetaDisplay.

ZetaDisplay är en ledande leverantör till större kedjor inom detaljhandels- och
servicebranschen. Bolaget har ca 100 anställda och försäljningskontor i
Sverige, Danmark, Norge, Finland, Estland och Holland.

Vid frågor kontakta:

ZetaDisplay AB (publ)
CEO Leif Liljebrunn
Telefon: +46 70 845 80 52
E-mail: leif.liljebrunn@zetadisplay.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som ZetaDisplay ska
offentliggöra enligt marknadsmissbruksförordningen. Informationen lämnades
genom Leif Liljebrunns försorg för offentliggörande den 22 september 2017 kl
11.00.

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom
detaljhandels- och servicebranschen på den europeiska marknaden. Huvudkontoret
finns i Sverige och försäljningskontor finns i Danmark, Norge, Finland, Estland
och Holland. Aktien handlas sedan april 2011 på NASDAQ OMX First North Premier,
med kortnamnet ZETA. Certified Adviser är Erik Penser Bank. Mer information
finns på http://www.zetadisplay.com

Om Digital Signage och multikanalkommunikation

ZetaDisplay definierar Digital Signage som system för reklam, profilering och
butikskommunikation som förmedlar ljud, bild och film i anslutning till butik
och i offentlig miljö. Ett svenskt namn för Digital Signage är digital
butikskommunikation. Lösningar baserade på digitala bildskärmar är en stor del
av marknaden, men utvecklingen går mot att utnyttja fler digitala kanaler för
att kommunicera kunderbjudanden och annan information. Det handlar om
lösningar, som integreras med sociala medier och webbplatser, och appar för
smarta mobiltelefoner och surfplattor vilka skapar interaktivitet med kunden.
Utvecklingen går också mot att integrera lösningar med butikskedjans
kassasystem för automatisk prisuppdatering och automatiskt byte av budskap på
de digitala bildskärmarna.

Författare Nasdaq Stockholm

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.