Årsmöte 2021-01-19

Årsmötet skall enligt stadgarna hållas mellan 1 oktober till den 31 januari. På grund av coronapandemin har vi dragit ut på genomförandet så länge som möjligt men nu ser vi att vi inte kan vänta lägre. 2021-01-19 kl. 18:30 håller vi årsmötet digitalt.

Här nedanför hittar ni årsmöteshandlingarna.

Vi genomför årsmötet med hjälp av ett program som heter ZOOM. Vi har lånat det av Studieförbundet Vuxenskolan och för att delta i årsmötet skall ni följa nedanstående lathund.

Lathund till Zoom för SVs deltagare:

• Klicka på länken https://zoom.us/j/95770917356?pwd=VXY5MjJFT3UrU1N1Tmo3MVlzUUNaZz09 . Klicka gärna in er 10 -15 minuter innan mötet startar.
    • Vid behov, installera programmet Zoom på din dator eller surfplatta och tillåt din enhet att ge Zoom tillgång till mikrofon och videokamera.
    • Klicka på ”Öppna Zoom Meetings” alternativt ”launch meeting”.
    • En dialogruta med texten ”Please wait for the host to start this meeting” dyker upp.
    • När du är inloggad kan du starta din mikrofon och video med knapparna längst ner till vänster.
    • När årsmötet är igång och ordförande talar, är det en fördel om du stänger av din mikrofon och startar den igen när du vill prata.

Vid början av årsmötet kommer ordförande att informera om hur det går till att rösta. Har du inte möjlighet att delta över internet kan du på förhand e-posta till valberdningen Ingemar Johansson ingojo@telia.com eller Sven-Åke Granquist svenake456@outlook.com om du inte håller med om valberedningens förslag. De kommer då att behandla ditt förslag. Valberedningens förslag är skrivna med röd text på dagordningen. Här nedan kan du se årsmöteshandlingarna.

Dagordningen hittar du här.
    Verksamhetsberättelsen hittar du här.
    Ekonomi.  Balansräkningen hittar du här.
                       Resultaträkningen hittar du här.
    Revisionsberättelse hittar du här.
    Verksamhetsplan för 2020-2021 hittar du här.
    Budget för verksamhetsåret 2020 - 2021 hittar du här.