Bli medlem
Bli medlem

Du är här

Lunchträff med Torsten Jansson

Torsten Jansson presenterar New Wave Group.

New Wave Group är en tillväxtkoncern som skapar, förvärvar och utvecklar varumärken och produkter. Koncernen ska nå synergier genom att samordna design, inköp, marknadsföring, lager och distribution av sortimentet. Koncernen ska erbjuda sina produkter inom profilmarknaden och detaljhandelsmarknaden för att nå god riskspridning.

Koncernen delar upp sin verksamhet i tre rörelsesegment; Profil, Sport & Fritid och Gåvor & Heminredning. Inom koncernledningen finns segmentsansvariga inom respektive rörelsesegment för att samordna verksamheten. Produkterna följer rörelsesegmentet, men har separata säljkårer för de olika säljkanalerna profil och detaljhandel. New Wave Group eftersträvar en uthållig och lönsam tillväxt i försäljningen genom expansion inom de tre rörelsesegmenten. Tillväxtmålet över en konjunkturcykel är 10–20 procent per år, varav cirka 5–10 procent är organisk tillväxt, och en rörelsemarginal om 15 procent. Därutöver har New Wave Group ett soliditetsmål om minst 30 procent över en konjunkturcykel.

Strategin för att uppnå målen är:

  • Att förvärva, etablera och utveckla varumärken inom profilbranschen samt sport-, gåvo- och inredningssektorn.
  • Etablera varumärken och verksamheter på nya geografiska marknader.
  • Att sprida koncernens värderingar till nystartade och förvärvade bolag.

Efter presentationen finns möjlighet att äta lunch tillsammans på Restaurang Kärrastrand.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.