Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-05-03

AdCityMedia: AdCityMedia lanserar digital premiumyta i Oslo

ADCITYMEDIA LANSERAR DIGITAL PREMIUMYTA I OSLO

AdCityMedia AB ("AdCityMedia" eller Bolaget), listat på Nasdaq First North, lanserar ny digital premiumyta i Oslo på 45 kvm.

Via det helägda dotterföretaget Prego Media AS kommer AdCityMedia inom två veckor lansera den nya ytan om 45 kvm, bestående av sex stycken digitala skärmar på Karl Johans gate i centrala Oslo. Lanseringen är ett led i strategin att digitalisera vårt erbjudande i Norge via dotterbolaget Prego Media.

Det är fantastiskt roligt att utöka vårt digitala utbud, särskilt med tanke på att den norska marknaden i stort sett är helt analog. Att det dessutom är ett av de bästa lägena i Oslo med hela 45 kvm bevisar att vi leder vägen för att digitalisera utomhusreklam i Norge. Detta kommer bli den största digitala ytan i Oslo centrum, där efterfrågan redan innan lansering varit stor. Med denna yta tar vi ytterligare ett steg mot att bli ledande på digital utomhusreklam i Norge. säger Stig Kjos, VD på Prego Media

Stockholm 2019-05-03

För mer information:
Anders Axelsson, VD
anders.a@adcitymedia.com mailto:anders.a@adcitymedia.com
+46 8 535 28001

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North och Erik Penser Bank AB, tel. +46 8-463 83 00, certifiedadviser@penser.se mailto:certifiedadviser@penser.se är Bolagets Certified Adviser.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 maj 2019 kl. 08:30 CEST.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
AdCityMedia Pressrelease 2019-05-03.pdf-http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=25992

Kort om Bolaget:
AdCityMedia hjälper företag och varumärken att synas.Med sina två affärsområden Media och Retail Tech skapar AdCityMedia synlighet för budskap i utomhus- och inomhusmiljö som dagligen når hundratusentals människor.

Med 19 års erfarenhet från affärsområdet Media är Bolaget idag marknadsledande inom segmentet digital storformatsreklam i utomhusmiljö. Man har sedan 2015 tredubblat det säljbara mediautrymmet på digitala mediaytor i citylägen. Marknaden för utomhusreklam växer och övergången från analogt till digitalt sker i mycket snabb takt, där AdCityMedia varit en drivande kraft i digitaliseringen under flertalet år. Media har fyra huvudinriktningar; digitala storformatsskärmar, vepor, retail, dagligvaruhandel samt billboards.

Inom affärsområdet Retail Tech är AdCityMedias mission att stärka upp livskraften inom retail när marknaden genomgår stora förändringar. Genom att hjälpa butiksägare att värdera sina egna mediamöjligheter, såväl på fasad som i butik, kan synligheten ökas, nya intäktsmöjligheter skapas och verksamheten utvecklas. Retail Tech har två huvudinriktningar: Digital Signage" (digitala skärmar i butiksmiljö) och Production" (analog storformatsreklam).

Framtiden är digital och i nuläget har AdCityMedia cirka 1 500 egna mediaytor samt över 4 500 digitala skärmar i sitt nätverk där Bolaget skapar strategi och driver innehåll och support åt sina kunder. Bolaget är innovativt och har tekniken och kompetensen som krävs för att ligga i framkant, vilket ger goda förutsättningar att ta tillvara på marknadens tillväxt.

Författare beQuoted

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.