Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2020-04-22

Adverty AB: Adverty blir första adtech-bolag i Sverige att erhålla IAB Sweden Gold Standard certifikat

Adverty AB (publ), den ledande in-game-plattformen för annonsörer,
byråer och spelutvecklare, har nyligen tilldelats IAB Sveriges Gold
Standard certifikat. Utmärkelsen är en kvalitetsstämpel som återigen
validerar bolagets teknik och engagemang att tillhandahålla och
exponera varumärken inom säkra ramar och miljöer inuti appar och
spel. Adverty blir därmed det första adtech-bolaget i Sverige att
erhålla detta värdefulla certifikat.

Gold Standard är IABs (Interactive Advertising Bureau) åtagande att
bygga en hållbar framtid för digital reklam. I december 2018
tilldelades Adverty, som första bolag i världen inom sömlös
displayannonsering, ett Gold Standard certifikat av IAB UK.
Initiativet på den brittiska marknaden fick då stöd av storbolag som
Facebook, Spotify, GroupM, Verizon Media och AT&T ägda Xandr.

Nu blir Adverty det första adtech-bolaget i Sverige att erhålla ett
IAB Sweden Gold Standard certifikat, en utmärkelse som försäkrar
annonsörer att Adverty utvecklar och tillhandahåller teknik för att
varumärkessäkra miljöer för reklam och annonsering, förhindra
annonsbedrägeri samt skapa en trygg och positiv annonsupplevelse för
konsumenten.

"Vi är stolta över att Adverty valt att genomföra sin certifiering
enligt Gold Standard. Flera bolag har registrerat sig men Adverty
blir första adtech-bolaget som genomfört revisionen för detta
branschgemensamma åtagande i Sverige. Bolagen som är certifierade
enligt Gold Standard är med och höjer standarden inom digital reklam
med målet att tillsammans bygga en hållbar framtid för branschen
genom en serie initiativ och best-practice", säger Charlotte Thür, VD
för IAB Sverige.

Gold Standard för Sverige lanserades av IAB Sverige i november 2019
som ett nytt självregleringsprogram för den svenska annons- och
reklammarknaden, där Adverty är i gott sällskap med många av landets
ledande mediebyråer samt webbpublicister som Bonnier News (DN.se,
Expressen.se, Di.se m fl) och Schibsted Marketing Services
(Aftonbladet.se, Blocket.se, SvD.se, Klart.se m fl).

"Det är idag ett 70-tal titlar och bolag som registrerat sig för IAB
Sveriges stora initiativ Gold Standard, till trots de tider vi har
just nu, ser vi det som mycket positivt", fortsätter Charlotte Thür.

"Vi bygger ett nytt annonsformat som gör det enklare för varumärken
att synas i spel, där man idag börjar närma sig en global räckvidd
som liknar den för sociala medier, med fördelen att annonsbudskap kan
kläs i en visuellt behaglig kontext och återspeglas på ett
icke-påträngande sätt under speltiden. Att erhålla IAB Sveriges
erkännande ger oss ett starkt bevis på att vår teknik levererar de
krav varumärken har på reklamupplevelsen och dess miljöer", menar
Niklas Bakos, VD och grundare på Adverty.

Läs mer om IAB Sweden Gold Standard Certificate här:
https://iabsverige.se/goldstandard/

För mer information, vänligen kontakta:

Niklas Bakos, VD
Telefon: +46 703 66 96 46
E-post: nb@adverty.com

Augment Partners AB, tel. nr. +46 8-505 65 172, är bolagets mentor på
NGM Nordic SME.

Om Adverty

Adverty sammanför varumärken och människor genom sin revolutionerande
displayannonseringsteknik byggd för spel. Plattformen låter kreatörer
och utvecklare monetärisera den fullständiga spelupplevelsen med
icke-påträngande, lättintegrerade, sömlösa annonser. Adverty är
grundat 2016 med kontor i Stockholm, London och Lviv. Mer information
www.adverty.com.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/adverty-ab/r/adverty-blir-forsta-adtech-bolag...
https://mb.cision.com/Main/17527/3093424/1233164.pdf

Författare Cision News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.