Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-10-10

Bambuser: CAIA Cosmetics och Bianca Ingrosso går live med Bambuser

Live Video-aktören Bambuser tar klivet in i skönhetssegmentet med CAIA
Cosmetics som ny samarbetspartner. CAIA Cosmetics implementerar nu
Live Video Shopping på den egna plattformen och hämtar hem elementet
från social media, ett viktigt steg i deras långsiktiga strategi för
att utveckla sin affär.

Idag publicerar det influencer-drivna makeupvarumärket CAIA Cosmetics
sin första Live Video Shopping-sändning via caiacosmetics.com.
Partnerskapet markerar Bambusers första steg in i skönhetssegmentet,
ett segment med stor potential.

"Jag ser Live Video Shopping som ett innovativt och spännande verktyg
för att förbättra kommunikationen med och komma närmare följare och
kunder i vår digitala värld" säger CAIA Cosmetics medgrundare Bianca
Ingrosso i en kommentar.

Med hjälp av Bambuser Live Video Shopping vill man nu ta engagemang
och interaktion till direkt konvertering, en förflyttning CAIA
Cosmetics ser väldigt positivt på. Genom Bambuser Live Video Shopping
förenar man samtliga steg i köpprocessen och fortsätter driva
engagemang samt adderar köpfunktionalitet i realtid. En annan
grundläggande aspekt till valet av Bambuser Live Video Shopping är
full och omedelbar insyn i statistik, vilket är av stor vikt för att
kunna optimera sitt erbjudande, erbjuda full flexibilitet och
ytterligare fördjupa relationen med kunderna.

Shoppingintegrationen i produkten i kombination med de interaktiva
elementen gör att man skapar en fullständig varumärkesupplevelse.
Bambuser Live Video Shopping är en "white label"-produkt som anpassar
designen efter varumärkets identitet.

"CAIA Cosmetics är precis den typ av varumärke vi haft i åtanke när vi
utvecklade Live Video Shopping. Skönhet är ett segment där
recensioner och rekommendationer är avgörande vid kundernas köp av
nya produkter. Skönhetskunden är van vid både tutorials och live
video, där vi nu ger dem en transparent dialog direkt med varumärket.
Vi ser stor potential i produkten, och samarbetet med CAIA Cosmetics
är ett tydligt bevis för attraktiviteten i vårt erbjudande," säger
Maryam Ghahremani, VD för Bambuser.

Skönhetsindustrin är sedan ett par år tillbaka det snabbast växande
e-handelssegmentet och har starka communities via sociala medier,
tutorials och diskussionsforum. Skönhetsprodukter säljs i stor
omfattning via rekommendationer och produktdemonstrationer. Bambuser
Live Video Shopping tar tillvara på och sammanför samtliga av dessa
element och skapar en genomgående varumärkesupplevelse och möjlig
konvertering direkt i play.

Sedan grundandet av CAIA Cosmetics 2018 har Live Video varit en
central del i företagets strategi för produktlanseringar och nu
flyttar man live-sändningarna från sociala medier till den egna
plattformen. Man växlar således upp den marknadsföringskanal som
hittills varit varumärkets mest kraftfulla verktyg för att driva
engagemang och utveckla sin community.

Denna information är sådan information som Bambuser AB (publ) är
skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och
lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom
nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10
oktober 2019 klockan 11:00.

Certified Advisor

Västra Hamnen Corporate Finance AB | tel: 040-20 02 50 | e-mail:
ca@vhcorp.se

Kontaktinformation

Maryam Ghahremani, VD | tel: 0708 720 266 | e-mail:
maryam@bambuser.com

eller besök bambuser.com/ir

Om Bambuser AB

Bambuser har möjliggjort mobil livestreaming sedan 2007 och har en
erkänt flexibel och användarvänlig teknik som redan används av
tusentals journalister världen över. Under 2019 har fokus för bolaget
legat på att ta den tekniken till nästa segment genom att addera
interaktiva element och skapa en försäljningskanal direkt mot
e-handelsplattformar. Tidigare i höst introducerade Bambuser Live
Video Shopping, en revolutionerande tjänst som möjliggör live video
shopping direkt på varumärkens hemsida.

Om CAIA Cosmetics

CAIA Cosmetics är en svensk aktör inom makeup och digital handel med
Bianca Ingrosso, en av Sveriges största makthavare bland unga vuxna,
som grundare och ansikte utåt. En stor andel av CAIA Cosmetics
konsumenter faller inom den så kallade Generation Z, en målgrupp som
inte särskiljer shopping och underhållning. Målgruppen efterfrågar
vidare autentisk och inspirerande kommunikation, gärna direkt med
avsändaren som i detta fall är bolagets grundare Bianca Ingrosso och
Vanessa Lindblad. CAIA Cosmetics har på kort tid etablerat en stark
relation mellan varumärke och konsument genom sin förmåga att
inspirera, inkludera och interagera med sin community.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/bambuser/r/caia-cosmetics-och-bianca-ingrosso...
https://mb.cision.com/Main/15749/2929714/1121454.pdf

Författare Cision News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.