Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2020-05-25

Greater Than: Greater Than lanserar molnbaserat lojalitetsprogram för bilförsäkringskunder

Greater Than, insurtech bolaget och AI-leverantören, utökar nu kraften
i sin AI med ett helt nytt molnbaserat lojalitetsprogram, Enerfy
Loyalty. Nyttan och enkelheten med den nya produkten maximerats av
att den kan appliceras på en befintlig kundbas, utan att någon
policyändring eller IT-integration behövs. Företag som driver
lojalitetsprogrammet får också tillgång till en direkt och djup
riskinsikt per varje användare.

Tekniken bakom Enerfy Loyalty använder AI-algoritmer som förutsäger
skadefrekvens i realtid och som uppskattar kostnaden för skadan. Den
unika insikten skapar en optimal bas för lojalitetsprogram för
försäkringsbolag och flottor som vill förbättra skadeprocenten genom
att belöna kunder som kör säkrare.

"Med vårt avancerade AI och våra dynamiska lösningar vill vi bidra
till att vässa våra kunders affär och skapa nya roliga dimensioner av
att köra bil. Med Enerfy Loyalty gör vi det genom att ge våra kunder
bättre insikt i var risken finns samtidigt öppna upp för möjligheten
att belöna duktiga förare och slutkunder, vilket snabbt tillföra
värde - både för våra kunder och för deras slutkund." - säger,
Liselott Johansson, VD Greater Than

Enerfy Loyalty kan appliceras på en befintlig kundbas. Det är ett
enkelt verktyg för att belöna och behålla bra kunder som kör tryggt
och säkert. Anslutning av nya medlemmar sker helt genom app2car
lösning utan behov av extern hårdvara i bilen. Slutanvändaren laddar
ned appen och kommer igång med att samla poäng bara efter ett klick.
Med den förenklade anslutningen blir Enerfy Loyalty även ett perfekt
CRM-verktyg som kan användas för att attrahera nya kunder, och
samtidigt ge omedelbar riskanalys per varje ny ansluten användare.

"Enerfy Loyalty passar försäkringsbolag, biltillverkare och
fordonsflottor som vill interagera med sina slutanvändare och kunder
och att belöna dem när de kör bra, säkert och miljövänligt" -
fortsätter, Liselott Johansson.

Om Enerfy Loyalty

Enerfy Loyalty består av fyra risknivåer: bas, brons, silver och guld.
Varje nivå ger högre belöningar, och guldkunder är de förare med de
lägsta eller nästan inga fodringar. Under varje uppkopplad bilresa
genererar kunden poäng som kan leda till direkta belöningar och en
högre statusnivå som ger en ännu lägre självrisk.

För mer information, kontakta:
Eva Voors, press och kommunikationsansvarig, Greater Than
+46-708 884 880
eva.voors@greaterthan.eu
www.greaterthan.eu

Om Greater Than
Greater Than har utvecklat AI som prissätter risk per fordon i
realtid, för att hjälpa försäkringsbolag och biltillverkare att sänka
skadekostnaderna och för att stödja nya affärsmodeller och för
dynamisk prissättning av nya transporttjänster. Företagets
flaggskepp, Enerfy Global är en plattform med över 480 olika tjänster
inom hela värdekedjan, inkluderande AI prissättning, digitala
försäkringar, gamifiering, förarstöd och lojalitetsprogram. Greater
Than arbetar idag ihop med ledande försäkringsbolag, biltillverkare
och är partner till FIA i FIA Smart Driving Challenge, världens
första tävling i säker bilkörning för vardagsbilister. Greater Than
är noterat på Nasdaq First North Growth Market. FNCA Sweden AB är
Bolagets Certified Adviser, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se. För mer
info www.greaterthan.eu.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/greater-than/r/greater-than-lanserar-molnbase...
https://mb.cision.com/Main/11629/3119130/1253115.pdf

Författare Cision News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.