Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2018-05-02

IFS: IFS presenterar IFS Field Service Management 6 med nytt gränssnitt, bättre prestanda, mer flexibilitet

Den nya versionen har byggts för såväl molnet som lokal installation
och ger en helt ny användarupplevelse samt en prestandaökning på 50
procent

Idag förhandsvisar IFS
(http://www4.ifsworld.com/l/5332/2015-08-10/2qts7r), den globala
affärssystemleverantören, den nya versionen av IFS Field Service
Management™
(http://www.ifsworld.com/corp/solutions/service-management/field-service-...)
(FSM) på IFS World Conference i Atlanta.

IFS Field Service Management 6 innehåller en rad betydande
uppgraderingar, bland annat:

· Ny användarupplevelse (UX): Med ett helt nydesignat, responsivt
användargränssnitt kan IFS FSM 6 köras i alla webbläsare, på alla
enheter, när som helst. Det nya gränssnittet erbjuder
användarorienterade och intuitiva interaktionsmönster samt moderna
grafiska element med bland annat högupplösta diagram och tabeller.

· Betydande prestandaökning i IFS Planning & Scheduling
Optimization™ (PSO): Komponenten IFS PSO ger en ökning i
processprestanda med 50 % på Microsoft Azure. Utöver det har det
maximala antalet aktiviteter som kan hanteras i Dynamic Scheduling
Engine - som säkerställer en mer dynamisk och responsiv
processbearbetning - utökats betydligt.

· Nästa generations anpassningsbarhet: IFS FSM 6 har skrivits med
ett helt nytt scriptspråk som ger kunderna möjligheten att
konfigurera datafält, arbetsflöden och användarbeteenden. Det
eliminerar behovet för kostsamma konfigureringar och ger större
flexibilitet samtidigt som mjukvaran alltid hålls uppdaterad.

· Viktiga funktionsförbättringar: IFS FSM 6 introducerar även
betydande nya funktioner och uppgraderingar av befintlig
funktionalitet. Bland annat utökad flexibilitet vid schemaoptimering,
hantering av garantiärenden, mobil synkronisering och förbättrat
gränssnitt.

· Betala och implementera med ännu större flexibilitet: Kunder kan
nu välja att implementera IFS FSM 6 som en ren fleranvändarlösning på
Microsoft Azure, som en molntjänst eller som en lokal installation.
Den typen av flexibilitet ger även kunder valmöjligheter i hur de
betalar: en engångsavgift eller en månadsbaserad
prenumerationsavgift.

"Vi är mycket glada över att kunna erbjuda en förhandstitt på IFS
Field Service Management 6, vilken är marknadsledande sett till
användarvänlighet, anpassningsbarhet, uppkoppling och flexibilitet,"
säger Mark Brewer, IFS global industry director för service. "Med
denna uppdatering utökar vi vårt kunderbjudande ytterligare, men
fortsätter samtidigt att förse kunder med möjligheten att välja
vilken funktionalitet de vill implementera och hur, oavsett om det är
i molnet eller lokalt. Valfrihet är bra och med IFS kan kunden välja
själv det som är mest logiskt för deras företag. Denna flexibilitet
kombinerad med vår branschledande funktionalitet gör IFS mjukvara
till den mest kompletta, uppkopplade fältservicelösningen på
marknaden."

Genom IFS pilotprogram har bland annat Eickhoff, en ledande
tillverkare av utrustning inom gruvindustrin, vindturbiner och andra
industriella tillämpningar, haft möjlighet att använda IFS Field
Service Management 6.

"Som en leverantör av kritisk utrustning ser vi fältservice som en
grundkompetens och en konkurrensfördel," säger Dietmar Schmitz, Head
of Product Development Service på Eickhoff. "Därför behövde vi en
lösning för att kunna hantera över 6,5 miljoner delar i komplexa
innehållslistor spritt över 15 000 beställningsenheter. IFS FSM 6 ger
oss ett engagerande och effektivt verktyg för att möjliggöra detta."

Den nya versionen planeras att släppas under fjärde kvartalet 2018.
Läs mer om hur IFS hjälper serviceföretag på:
www.ifsworld.com/corp/industries/service/.

Anders Lundin, PR Manager for IFS Strategic Marketing and
Communications. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om IFS

IFS™ utvecklar och levererar affärssystem till kunder över hela
världen som tillverkar och distribuerar varor, underhåller
anläggningstillgångar samt driver serviceinriktade verksamheter. Vår
branschkunskap och våra lösningar har tillsammans med vårt kundfokus
gjort oss till en ledare och den mest rekommenderade inom sektorn.
Våra 3 500 medarbetare stödjer fler än 10 000 kunder över hela
världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer
information finns på IFSworld.com (http://www.ifsworld.com).

Följ IFS på Twitter: @ifsworld (http://www.twitter.com/ifsworld)

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog:
http://blog.ifsworld.com/

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/ifs/r/ifs-presenterar-ifs-field-service-manage...

Författare Cision