Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2018-07-09

Jojka Communications AB: Jojka inleder strategiskt samarbete med big data bolaget Granditude

Jojka inleder strategiskt samarbete med big data bolaget Granditude i
syfte att förbättra pricksäkerheten och mätbarheten på SMS-baserade
utskick.

Jojka kommer att investera upp till 500,000 kronor i nyutveckling,
uppdelad i två faser. Första fasen är att utveckla en ny statistik
modul som analyserar exakta värdet av sms-utskick. Den andra fasen är
utveckling av en ny import och segmenteringsmodul som snabbt och
enkelt överför urvalet av kundata från kundens system till Jojkas
plattform.

Utvecklingen skapar möjligheten för Jojka att integrera plattformen
till andra crm-bolag, e-handelsplattformar och e-mail företag som
dels vill automatisera flödet av data mellan systemen, men
framförallt kunna erbjuda sina kunder Jojkas funktionalitet.

"Jag är väldigt glad över att kunna presentera vårt strategiska
samarbete med Granditude. Samarbetet kommer hjälpa oss att uppnå vårt
mål, nämligen att bli marknadens ledande plattform för sms-baserad
kommunikation, säger Fredrik Dalebrant VD för Jojka Communication AB
i en inledande kommentar."

"Vi är väldigt glada över att Jojka valt Granditude som partner för
den planerade nyutvecklingen av plattformen. Våra tekniska lösningar
och expertis inom området hantering av stora datamängder för att
kunna ta smartare beslut kommer väl på plats i detta samarbete, säger
Joakim Bissmark VD och grundare av Granditude AB."

"För Jojka betyder samarbetet med Granditude väldigt mycket. Marknaden
ställer allt högre krav på automtiserad hantering av kunddata och
målbilden att arbeta mer data-drivet och pricksäkert med
SMS-utskicken" säger Fredrik Dalebrant i en avslutande kommentar"

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Dalebrant, VD Jojka Communication AB

fredrik.dalebrant@jojka.com

www.jojka.com

Joakim Bissmark, VD Granditude AB

joakim.bissmark@granditude.com (fredrik.dalebrant@jojka.com)

www.granditude.com

Om Jojka;

Jojka är en interaktiv kommunikationstjänst som hjälper företag och
organisationer att kommunicera med kunder och anställda på ett
effektivt sätt. Jojka har idag två olika produkter: en SMS-baserad
produkt för mobil marknadsföring (Salesboost), samt en Survey produkt
som hjälper företag att ha bättre struktur på sin eftermarknad.
Jojkas intäktsmodell bygger på fasta abonnemangsavgifter samt en
rörlig volymsbaserad avgift. Företaget Jojka Communications AB är
noterat på AktieTorget och har runt 850 aktieägare.

Denna information är sådan information som Jojka AB är skyldigt att
offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen
lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för
offentliggörande den 9 juli 2018."

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/jojka-communications-ab/r/jojka-inleder-strate...
http://mb.cision.com/Main/11588/2571650/875604.pdf

Författare Aktietorget

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.