Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2020-01-29

Litium: Litium lanserar produktnyheter för ökad flexibilitet och snabbhet

I samband med 2020 års upplaga av kund- och partnereventet Litium
Accelerate lanserar Litium ett antal produktnyheter. Fokus ligger i
hög grad på att ytterligare möta ökande kundförväntningar och adderad
spetsfunktionalitet mot relaterade produkter och tjänster. Nu blir
Litiums paketerade erbjudande både snabbare och mer anpassningsbart
med en helt ny API-strategi som möjliggör best-of-breed.

Vikten av att vara snabb, omställningsbar och flexibel som e-handlare
är nyckelområden för att lyckas i det nya digitala landskapet.
Hastigheten ökar ständigt och den som hittar nya sätt att dra nytta
av utvecklingstakten för att göra affärer står ofta som vinnare.
Under det senaste året har Litium därför lagt stort fokus på området
konnektivitet. Något som i praktiken innebär bra och moderna API:er.

- Syftet med vår nya API-strategi är att öka konnektivitetsgraden så
att våra kunder enklare kan integrera mot Litium, samtidigt som vi
möjliggör best-of-breed genom att fler add-ons enklare kan byggas. I
och med lanseringen av webb-API:erna skapas även möjligheter att
bygga headless-lösningar i världsklass på Litium, säger Ludvig Block,
produktchef på Litium.

I och med version 7.4 av Litium lanseras nya API:er som tagits fram
för att skapa en helt ny API-karta. Ett ökat behov av att kunna bygga
både integrationer och storefronts med frikopplade webb-API:er ligger
bakom lanseringen av Litium Admin web API.

Utöver detta generella webb-API, släpps även det första delen av
Litium Connect - Litium Connect ERP API, som är framtaget för
integrationer mot affärssystem. Litium Connect är samlingsnamnet för
en rad olika affärsorienterade webb-API:er, såsom säljkanaler,
betalning, logistik samt kund- och lojalitetsplattformar. Litium
Connect är även konstruerade så att kundernas underhållskostnader
hålls nere över tid. På så sätt blir det billigare att både
nyutveckla och underhålla integrationer och add-ons.

- Vi ser ett starkt behov och efterfrågan från marknaden på ökad
flexibilitet för att skapa konkurrensfördelar och möta kundernas
krav. Samtidigt får flexibiliteten inte skapa stora
underhållskostnader. De produktnyheter vi nu lanserar lägger grunden
för våra kunders fortsatta digitala framgång och öppnar upp
ytterligare kundsegment, säger Peder Holmberg, tillförordnad vd.

Under Litium Accelerate 2020 presenteras även ytterligare ett antal
produktnyheter: Litium Search, med möjlighet till ökad
personalisering; Redis som ger ytterligare förbättringar inom
stabilitet och prestanda; Litium PIM stärks upp medett komplett
rättighetsstöd(permissions) för produktadministratörer som
ytterligare effektiviserar och underlättar produkthanteringen.

För mer information kontakta:
Ludvig Block, CPO, Litium AB
Mobil: +46 702 84 40 08
E-post: ludvig.block@litium.com

Litium AB (publ) är en molnbaserad digital handelsplattform som
hjälper till att accelerera försäljningen för stora och medelstora
företag inom både B2B och B2C. Lindex, NordicFeel och Jollyroom är
några av Litiums kunder, vilka totalt omsätter över 5 miljarder
kronor årligen online. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den
nordiska marknaden och är noterat på Spotlight Stock Market i
Stockholm.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/litium/r/litium-lanserar-produktnyheter-for-o...
https://mb.cision.com/Main/14117/3019128/1181176.pdf

Författare AktieTorget News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.