Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-06-14

Midsona AB: Midsona och Paradiset lanserar nytt varumärke "Everyday by Paradiset" - för enklare hållbara val

Midsona (OMX: MSON) och matvarukedjan Paradiset startar tillsammans
ett bolag som brett ska lansera konsumentvarumärket "Everyday by
Paradiset" för enklare hållbara val.

Tillsammans med Paradiset, som varit tongivande i utvecklingen att
göra hållbar och hälsosam mat tillgänglig för fler, startar Midsona
ett nytt bolag med en licensrätt att utveckla konsumentvarumärket
"Everyday by Paradiset", som har hållbarhet och hälsa i fokus.

"Vi är jätteglada att Midsona med sin erfarenhet och kompetens väljer
oss som partner. Det gör att vi kan växa och i ännu högre
utsträckning hjälpa våra kunder att göra hållbara val", säger
Johannes Cullberg, grundare och vd för Paradiset.

Samarbetet i det nya bolaget innebär att två av de mest tongivande
aktörerna i branschen nu växlar upp och gör gemensam sak för att
brett lansera ett konsumentvarumärke i dagligvaruhandeln.

"Midsona och Paradiset delar en vision om att underlätta för människor
att leva ett hälsosamt liv och må bra. Samarbetet är verkligen en
milstolpe och gör att vi kan växla upp vårt sortiment på de nordiska
marknaderna", säger Peter Åsberg, koncernchef på Midsona.

Matkonsumtionen har stor klimatpåverkan, samtidigt som den är ett av
de områden där individen kan göra störst skillnad. För Midsona och
Paradiset har hållbarhetsfrågan alltid varit en central del, och
visionen för det nya varumärket är att få fler att äta gott, hållbart
och hälsosamt. Affärsidén är att lansera ett brett sortiment av
hållbara och hälsosamma livsmedelsprodukter och därmed driva
samhällsutvecklingen genom att hjälpa fler att ta medvetna köpbeslut.

Samarbetet kommer att organiseras i ett gemensamägt bolag med fokus på
varumärkes- och produktutveckling för den nordiska marknaden.
Paradiset kommer att fakturera bolaget en marknadsmässig
varumärkesroyalty medan Midsona kommer att fakturera utförda sälj-
och distributionstjänster.

Denna information är sådan information som Midsona AB är skyldigt att
offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen
lämnades genom Lennart Svensson försorg för offentliggörande den 14
juni 2019 kl 10.30 CET.

För mer info vänligen kontakta:
Peter Åsberg, VD och Koncernchef Midsona AB
peter.asberg@midsona.com, 0730 - 26 16 32

Johannes Cullberg, grundare och vd för Paradiset
johannes.cullberg@paradiset.com 0700 - 22 80 55

Om Midsona
Midsona utvecklar och marknadsför starka varumärken inom hälsa och
välbefinnande och har produkter som hjälper människor till ett mer
hälsosamt och hållbart liv, samt insikt om råvarans ursprung och
transparens kring innehåll. Midsonaaktien (MSON) är noterad på NASDAQ
OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.

Om Paradiset
Paradiset är Sveriges mest hållbara matvarukedja och är störst i
Skandinavien på naturliga och ekologiska produkter. Matbutikerna
erbjuder ett fullt sortiment av livsmedel och hälso- och
skönhetsartiklar, fria från onödiga och skadliga tillsatser till bra
priser.

Paradiset grundades av Johannes Cullberg år 2015 och har fyra butiker
i Stockholm samt näthandel och har bland annat vunnit priser som
Årets Butikskoncept, Årets Ekobutik och Bästa Hyresgästkoncept. Läs
mer om Paradiset på: www.paradiset.com

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/midsona-ab/r/midsona-och-paradiset-lanserar-n...
https://mb.cision.com/Main/171/2840650/1062615.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.