Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-08-28

MIRIS: PRODUKTIONS- OCH MARKNADSFÖRINGSKOSTNADER TYNGDE 2 KV

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Spotlightlistade Miris, som saluför produkter
för analys av bröstmjölk, redovisar ett nettoresultat på -6,6 miljoner kronor
(-2,9) i det andra kvartalet 2019.

Det framgår av rapporten för det andra kvartalet.

Resultatet tyngdes av ökade kostnader i samband med Miris expansion efter
FDA-godkännandet för instrumentet Human Milk Analyzer (HMA) som analyserar
näringsinnehållet i bröstmjölk. Största delen av ökningen har varit i
produktion, marknadsföring, lansering och kvalitetsarbetet.

Omsättningen uppgick till 2,6 miljoner kronor (2,9).

Kassaflödet från den löpande verksamheten var -8,7 miljoner kronor (-4,0)
under kvartalet med likvida medel på 2,7 miljoner kronor (0,2).

Miris upprepar sin förväntning om en "signifikant försäljningsökning under det
andra halvåret 2019 jämfört med motsvarande period 2018.

---------------------------------------
Magnus Bernet +46 8 5191 7953

Nyhetsbyrån Direkt

Författare Direkt News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.