Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-05-16

MY TASTE: OMSÄTTNING ÖKADE TILL 23,4 MLN KR, EBIT PÅ PLUS 1 KV

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) My Taste, som är verksamt inom
prestationsbaserad marknadsföring och som ska byta namn till Speqta,
redovisar en omsättning på 23,4 miljoner kronor (12,0), motsvarande en ökning
om 94 procent.

Ebitda-resultatet var 4,0 miljoner kronor (0,7) samtidigt som
rörelseresultatet landade på 0,6 miljoner kronor (-2,1).

Resultatet före skatt var -0,4 miljoner kronor (-2,6).

"Det första kvartalet var både händelserikt och framgångsrikt. Tillväxten var
starka 94 procent, varav 70 procentenheter var organisk tillväxt, med en
justerad ebitda-marginal på 19 procent", skriver bolagets vd Andereas Friis i
rapporten.

"Namnbytet som genomfördes efter kvartalets utgång är en bekräftelse på att
vår strategiförändring - från att vara ett bolag primärt inom matsegmentet
till att ha siktet inställt på att bli en ledande aktör inom
prestationsbaserad marknadsföring online för en rad olika vertikaler - är
genomförd", skriver han vidare.

Optimizer Invest, tidigare storägare i Catena Media, köpte aktier i My Taste
under 2018.

---------------------------------------
Börsredaktionen +46 8 51917900 https://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.