Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2020-05-14

SHORTCUT MEDIA: EBITA STEG 1 KV, SER NEGATIV TILLVÄXT 2 KV

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Shortcut Media, som är verksamt inom bland
annat reklam- och företagsfilmproduktion och vars aktie handlas på Spotlight,
redovisar ett resultat före skatt om 1,8 miljoner kronor (1,0) för det första
kvartalet.

Ebita-resultatet blev 2,6 miljoner kronor (1,9).

Omsättningen steg till 18,5 miljoner kronor (18,1) i kvartalet.

"Under Q2 förväntar vi oss en negativ omsättningstillväxt till följd av
Covid-19. Vi kan delvis parera detta genom sänkta kostnader. Delvis tack vare
åtgärder som vidtogs redan 2019. Rörelseresultatet (EBITA) för Q2 väntas
därför vara positivt, men sannolikt ha lägre marginal än målet om 5-10
procent", skriver bolagets vd Anders Brinck i rapporten.

"Vi strävar fortsatt efter att nå helårsprognosen om en ökning av
rörelseresultat (EBITA) på minst 30% under 2020. Om vi ser att prognosen
väsentligt bör justeras åt något håll kommer vi omedelbart meddela det till
aktiemarknaden", skriver han vidare.

---------------------------------------
Börsredaktionen +46 8 51917900 https://twitter.com/Borsredaktion

Nyhetsbyrån Direkt

Författare Direkt News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.