Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2021-07-02

Touchtech nyhetsbrev - juni 2021

I slutet av juni uppnådde vi en viktig milstolpe. Vi har anslutit Nameit, ett varumärke som säljer barnkläder och är del av BESTSELLER, till Touchtech Showroom. Deras B2B-säljare i Tyskland blir först ut med att använda lösningen i sina digitaliserade showrooms med integrerade stora touchskärmar. Tekniskt innebär det att vi kan framöver ansluta nya varumärken till en och samma skalbara plattform. Vi följer därmed vår tidigare kommunicerade plan med ambitionen att färdigställa Touchtech Showroom för kommersiell användning och därmed aktivera licensavtalet med BESTSELLER.

Ett av de största varumärkena inom BESTSELLER-koncernen avser att börja använda Touchtech Vendo i början av hösten på några utvalda marknader i Europa. Förutsatt ett bra utfallet, väntar en större utrullning mot slutet av året eller början på 2022. När de första installationerna är på plats återkommer vi med besked om vilket varumärke det gäller.

Racketspecialisten som säljer bland annat padelutrustning har installerat sin första touchskärm med Vendo i Padelzones padel-anläggning i Varberg. Ytterligare två padel-anläggningar kommer att anslutas varav en i Kinna och en i Borås. Helhetsleveransen har hanterats av vår partner Veritseit.

Under juni har ledningsgruppen haft flertalet workshops med den nya styrelsen om Touchtechs nuvarande strategi och retail-marknadens förväntade utveckling. Utifrån detta har Touchtechs framtida positionering och erbjudande diskuterats med nya intressanta perspektiv. Den strategiska inriktningen och tillväxtplanen kommer fortsatt bearbetas under hösten.

För ytterligare information, vänligen kontakta

Deniz Chaban, VD
deniz@touchtech.com

Om Touchtech

At Touchtech, we have a mission: to solve retail's challenges with products that delight and inspire. As the company behind the market leading and ground-breaking Endless-Aisle software products - Vendo, Digital Venue and Lima - we enable retailers around the world to digitalize their retail work-flows using interactive solutions. From car dealerships to retail stores, pop-up concepts to B2B-showrooms, our products are extending what's possible when integrating online with offline, delivering on the promise to increase sales, profitability and enrich customer experience in physical spaces.

Författare Cision