Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-08-23

TOURN: FÖRSÄLJNINGEN VÄXTE 65% I 2 KV

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Annonsnätverksbolaget Tourn redovisar ett
nettoresultat för det andra kvartalet 2019 på -2,5 miljoner kronor (-1,5).

Nettoomsättningen steg till 18,9 miljoner kronor (11,4).

"Tourn växer i full fart med 60 procent i omsättningsökning jämfört med
föregående år och vi förväntar oss att öka tillväxttakten ytterligare under
årets kommande kvartal", skriver vd Robin Stenman i delårsrapporten.

Kärnverksamheterna Tourn Agency och Nagato visar vinstsiffror under de första
sex månaderna som kommer att fortsätta bidra positivt till kommande resultat
under året, tillägger han.

Under första halvåret har Tourn Agency tecknat kundkontrakt till ett värde av
45 miljoner kronor, varav 35 miljoner kommer att landa under 2019 och 10
miljoner under 2020, uppger bolaget.

"2019 är Tourn Agencys historiskt bästa period och andra halvåret indikerar
ännu bättre försäljning", heter det.

Dotterbolaget Hubso hade en halvårsomsättning på 5,5 miljoner kronor.

"Hubso gör en förlust under perioden som tynger koncernens resultat, men har
som målsättning att landa på ett positivt resultat för helåret", skriver
Tourn.

Ytterligare utsiktskommentarer kring bolagets olika delar ges i
delårsrapporten.

Under det andra kvartalet bytte Tourn handelsplats från Spotlight Stock Market
till Nasdaq First North. Kostnaden i samband med flytten tynger resultatet,
uppger bolaget.

---------------------------------------
Johan Lind +46 8 5191 7954

Nyhetsbyrån Direkt

Författare Direkt News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.