Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2020-01-17

Tourn International: Tourns VD Robin Stenman lämnar uppdatering inför 2020

Tourns VD Robin Stenman lämnar uppdatering inför 2020

Stockholm, 2020-01-17

Tourn tar klivet in i ett nytt decennium fullt av självförtroende.
Nyss avslutat decennium har för Tourn inneburit en tillväxtresa värd
att berätta. Bolaget noterades december 2013 och första rapporterade
årsomsättningen landande på under 1,0 msek vilket kan jämföras med
28,9 msek i kvartal tre 2019 (12,8 msek 2018) och med en organisation
idag på omkring 40 medarbetare.

Vad som är detsamma 2013 som 2020 är att Tourn fokuserar på utveckling
av tech-plattformar, då inom spel och annonsering, nu inom influencer
marketing och annonsering. Under kommande tre till fem år kommer
fokus fortsatt vara vidareutveckling av våra tech-plattformar för att
bli världsledande inom influencer marketing och Sverige kommer bli en
allt mindre del av vår huvudmarknad. Nedan beskrivs Tourn i korthet
samt korta beskrivningar av dotterbolag och varumärken/affärsområden
inom koncernen.

Tourn
Tourn är ett techbolag med ursprung i Sverige vars aktier är noterade
på Nasdaq First North. Enligt "Deloitte tech fast 500 (EMEA)" är
Tourn är ett av Europas snabbast växande bolag. Bolaget grundades
2010 och sedan 2014 utvecklar bolaget tech-produkter inom
företrädesvis influencer marketing men även inom social tech,
streaming och fintech. Tourn utvecklar tech-plattformar direkt i
Tourn, genom dotterbolag eller joint ventures, vidare förvärvar Tourn
teknologier och bolag. Tourn-koncernen består idag av Tourn Agency,
Nagato, Hubso, Gravel och Charge.

Nagato.io
Nagato är en av Skandinaviens största automatiserade
youtubeplattformar (MCN). Nagato hjälper influencers att via sin
plattformen att öka sina intäkter. Nagato är tillhandahåller verktyg
som ger influencers kunskap om sin egna kanal och lösningar för att
växa. Nagato grundades 2018 som ett in-house projekt i Tourn. Redan
idag kommer 90 % av alla visningar från länder utanför Sverige.

TournAgency.com
The Agency är en av Skandinaviens största agency inom influencer
marketing. Idag består Tourns kunder av huvudsakligen av världskända
varumärken och etablerade mediabyråer.

Gravel.se
Bolaget hjälper företag med resultatdriven marknadsföring i sociala
medier såsom Facebook och Google. Gravels tjänster bidrar till att
maximera kundens enskilda mål, förutsättningar och resultat i sociala
medier. Det är därför Gravel sticker ut hakan och tar betalt baserat
på faktiskt resultat. När Gravel gör ett bra arbete för sina kunder -
då tar Gravel bra betalt för sina tjänster!

Charge.gg
Charge är ett fintech-bolag med inriktning e-sport. Charge grundad
2019 som ett in-house-projekt tillsammans med erfarna entreprenörer
från e-sport branschen. Charge utvecklade fintech-plattform
automatiserar och effektiviserar kundens (gamers) bokföring,
löneadministration och rapportering till SKV för inspelade
vinstpengar. Charge ser till att kunderna fokusera på din karriär,
och Charge fokuserar administrationen runt omkring.

Hubso.com
Hubso är ett tillväxtbolag inom segmentet influencer-retail. Hubsos
plattform matchar ihop varumärken (influencers) med producenter,
design och distributionscentraler världen över. Därefter sker all
försäljning via Hubsos plattformar och all marknadsföring sker via
influencers egna nätverk.

--------------------------------------------

För mer information, kontakta bolaget på:
ir(at)tourn.com
www.tourn.com

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/tourn-international/r/tourns-vd-robin-stenman...
https://mb.cision.com/Main/12120/3010740/1175783.pdf

Författare Cision News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.