Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-10-23

Umida Group AB (publ): UMIDA: Lanserar ny rom tillsammans med Judas Priest

Umida Group AB (publ) och dotterbolaget Brands for Fans lanserar den
första spritprodukten i sitt samarbete med det ikoniska rockbandet
Judas Priest. Premiumprodukten Judas Priest Spiced Rum släpps i
Systembolagets beställningssortiment den 23 oktober i en första
begränsad upplaga. Den nya romen estimeras bidra med en
nettoomsättning på 0,8 MSEK under Q4 2019.

De brittiska pionjärerna Judas Priest står bakom några av
hårdrocksvärldens största klassiker. I ett nytt samarbete med Umidas
dotterbolag Brands For Fans har bandet skapat en kryddig mörk rom som
är lika minnesvärd som deras riff. Judas Priest Spiced Rum bär smak
av arrak, vanilj, bränt socker och russin och är trots sina 37,5%
både lättdrucken och mild.

Judas Priest Spiced Rum lanseras i en begränsad första upplaga på 5
000 flaskor där majoriteten av den inledande volymen redan är såld
till Umidas exportmarknader. I Sverige finns produkten att beställa
på Systembolaget från och med den 23 oktober med ett pris på 349 kr
för en 50-cl-flaska med 37,5% alkoholhalt. Totalt estimeras produkten
bidra med en nettoförsäljning på knappt 800 000 SEK under det fjärde
kvartalet 2019.

"Det känns väldigt spännande att vi inleder ett samarbete med Judas
Priest. Den nya produkten har tagits emot mycket väl av våra
exportpartners, vilket vi kopplar både till bandets attraktionskraft
och till konceptet med en smaksatt mörk rom, ett segment som
fortsätter att utvecklas starkt globalt. Vi ser fram emot att se hur
marknaden tar emot den här produkten, personligen tror jag att
möjligheterna till ytterligare lanseringar med Judas Priest är mycket
goda." säger Filip Lundquist, Head of Sales & Marketing på Umida
Group AB (publ).

Det brittiska hårdrockbandet Judas Pirest bildades i Birmingham 1969
och räknas till de mest tongivande hårdrocksbanden genom tiderna.
Efter tidiga album som Rocka Rolla, Sin After Sin och Sad Wings of
Tomorrow skrev gruppen fullkomligt om kartan för den hårdare musiken
1980 med mästerverket British Steel. Uppföljande skivor som Screaming
for Vengeance och Painkiller etablerade gruppen som äkta "Metal
Gods", inte minst tack vare den karismatiske sångaren Rob Halford.
Judas Priest är fortfarande aktuella med turnéer och nya albumsläpp,
det senaste i mars 2018 med kritikerrosade Firepower.

Brands For Fans är ett svenskt företag på en global arena, ledande
inom försäljning och marknadsföring av alkoholdryck producerad med
och av artister. Genom nära samarbete med band/artister som
Motörhead, Ghost, Scorpions, Hammerfall, In Flames, Jonas Åkerlund,
Mustasch, Plura, Rammstein, Slayer och Sweden Rock Festival lanseras
attraktiva produkter för fansen.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, Head of Sales & Marketing, Umida Group AB (publ),
Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Sari Wilholm, Marketing director, Brands For Fans AB, Telefon: +46
(0)70 727 16 28

Denna information är sådan information som Umida Group AB (publ) är
skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.
Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för
offentliggörande den 23 oktober 2019.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/umida-group-ab--publ-/r/umida--lanserar-ny-ro...
https://mb.cision.com/Main/11623/2939222/1128123.pdf

Författare AktieTorget News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.