Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2020-04-21

WeAreQiiwi Interactive AB: Hell's Kitchen inleder sin globala lansering den 30 april 2020

Qiiwi meddelar idag att bolagets nya match-3-spel under det globalt
välkända varumärket Hell's Kitchen kommer att inleda sin globala
lansering den 30 april 2020. Speltiteln har befunnit sig i en global
mjuklansering sedan slutet av november 2019 och uppvisar starka
nyckeltal. Speltiteln är den första som Qiiwi skapar inom sitt
verksamhetsområde "Branded Games" och det första tillsammans med ITV
Studios Global Entertainment. Realityserien Hell's Kitchen har
lanserats i över 20 länder så som Australien, Bulgarien, Danmark,
Frankrike, Ryssland, Storbritannien och USA. Den amerikanska
versionen är såld över hela världen och har hittills producerats i 19
säsonger i USA varav nästa säsong planeras att startas sändas till
sommaren.

Hell's Kitchen inleder sin globala lansering den 30 april 2020:

Qiiwi meddelar idag att bolagets nya match-3-spel under det globalt
välkända varumärket Hell's Kitchen kommer att inleda sin globala
lansering den 30 april 2020. Speltiteln har befunnit sig i en global
mjuklansering sedan slutet av november 2019 och uppvisar starka
nyckeltal. Speltiteln är den första som Qiiwi skapar inom sitt
verksamhetsområde "Branded Games" och det första tillsammans med ITV
Studios Global Entertainment. Realityserien Hell's Kitchen har
lanserats i över 20 länder så som Australien, Bulgarien, Danmark,
Frankrike, Ryssland, Storbritannien och USA. Den amerikanska
versionen är såld över hela världen och har hittills producerats i 19
säsonger i USA varav nästa säsong planeras att startas sändas till
sommaren.

Marknadsfokus:

Målsättningen för Qiiwi och ITV är att via traditionell
användarförvärvshantering (User Acquisition) primärt växa speltitelns
spelarbas i USA som är hemmamarknaden för Hell's Kitchen. Utöver
detta kommer fokus ligga på Storbritannien, Tyskland, Frankrike,
Italien, Spanien, Kanada och Ryssland. Hell's Kitchen är fullt
lokaliserat och översatt till sju språk (engelska, franska,
italienska, tyska, spanska, ryska och portugisiska).

Qiiwi kommer även tillsammans med ITV att genomföra en rad
marknadsföringsaktiviteter för att maximera de möjligheter som finns
för att skala speltiteln via de existerande nätverken hos Hell's
Kitchen och ITV samt flertalet andra samarbetspartners.

Om spelet:

I match-3-spelet Hell's Kitchen följer spelaren karaktären Olivia som
alltid haft en dröm om att bli kock. Efter att ha vunnit TV-showen
Hell's Kitchen får hon möjligheten att förverkliga sin dröm i sin
egna Hell's Kitchen-restaurang. Utav Hell's Kitchens representanter
får Olivia den ultimata utmaningen: "Att förvandla ett förfallet
restaurangområde till den glans som en Hell's Kitchen-restaurang
förtjänar!"

Spelet väver på ett effektivt sätt in så kallade metagaming-element i
spelflödet. Spelarens framgång i match-3-nivåerna gör att spelaren
kan ta sig vidare i berättelsen vilket bland annat innebär att
renovera, dekorera och bygga sin restaurang.

Neil Bowler Controller of Games ITV kommenterar:

"We've been very impressed by the progress of the Hell's Kitchen game
and the Qiiwi team's professionalism and commitment over the last few
months. Our teams are working hard together on exciting new promotion
plans, as we look to connect the game with other Hell's Kitchen
partnerships. Now we're ready to scale the game and reach a global
audience, we're looking forward to seeing what we can achieve
together."

Erik Dale Rundberg VD Qiiwi kommenterar:

"Vi tar nu nästa spännande steg för vårt nya match-3-spel Hell's
Kitchen och inleder den globala lanseringen för speltiteln efter en
ca 5 månader lång global mjuklansering. Hell's Kitchen har under
denna period polerats, optimerats och fått mer innehåll. Spelet
uppvisar starka nyckeltal avseende kvarhållning och engagemang och vi
ser även en stark långsiktig monetisering vilket ger oss goda
förutsättningar för att lyckas öka speltitelns intäkter markant med
högre understödjande marknadsföringsbudgetar.

Tillsammans med ITV kommer vi att fokusera på att växa speltitelns
spelarbas inledningsvis i USA som är hemmamarknaden för Hell's
Kitchen. Spelet presterar dock starka nyckeltal på flertalet
marknader vilket ger oss goda förutsättningar att även lyckas med en
global uppskalning på flertalet marknader.

Vi är nu stolta över att kunna inleda den första global lanseringen av
ett spel inom affärsområdet "Branded Games". Framöver kommer vårt
Hell's Kitchen-team fortsatt arbete med att addera utökat innehåll,
nivåer samt säsongsaktiviteter för att engagera spelare och maximera
livstidsvärdet per spelare."

För ytterligare information:
Erik Dale Rundberg VD, WeAreQiiwi Interactive AB
Telefon: 0709 26 06 97
E-post: erik@qiiwi.com

Om WeAreQiiwi Interactive AB
Qiiwi är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och
Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har
spelstudios i Alingsås, Sverige och Nicosia, Cypern. Qiiwi fokuserar
på att utveckla mobilspel riktade mot "Casual Gamers" inom genrerna
Trivia, Match-3, Word/Puzzle och Arcade. Bolagets slogan är
"Adventures for Everyone"

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/weareqiiwi-interactive-ab/r/hell-s-kitchen-in...
https://mb.cision.com/Main/16264/3093044/1232966.pdf

Författare AktieTorget News