Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2020-05-15

WeAreQiiwi Interactive AB: Speltiteln Hell's Kitchen "Featured" på Google Play

Qiiwis nya match-3-spel under varumärket Hell's Kitchen som görs i
samarbete med ITV har erhållit en "Feature" på Google Play vilket
innebär att speltiteln erhåller extra exponering och marknadsföring.
Hell's Kitchen har erhållit en "Feature" i kategorin "New & Updated
Games" i bland annat nyckelmarknader som USA, Kanada, Tyskland,
Frankrike, Italien, Spanien och Ryssland.

Speltiteln Hell's Kitchen "Featured" på Google Play

Qiiwis nya match-3-spel under varumärket Hell's Kitchen som görs i
samarbete med ITV har erhållit en "Feature" på Google Play vilket
innebär att speltiteln erhåller extra exponering och marknadsföring.
Hell's Kitchen har erhållit en "Feature" i kategorin "New & Updated
Games" i bland annat nyckelmarknader som USA, Kanada, Tyskland,
Frankrike, Italien, Spanien och Ryssland.

Hell's Kitchen inledde sin globala lansering 30 april:

Qiiwi inledde den globala lanseringen av Hell's Kitchen den 30 april
2020. Speltiteln är den första som Qiiwi skapar inom sitt
verksamhetsområde "Branded Games" och det första tillsammans med ITV
Studios Global Entertainment. Realityserien Hell's Kitchen har
lanserats i över 20 länder så som Australien, Bulgarien, Danmark,
Frankrike, Ryssland, Storbritannien och USA. Den amerikanska
versionen är såld över hela världen och har hittills producerats i 19
säsonger i USA varav nästa säsong planeras att startas sändas till
sommaren.

Om spelet:

I match-3-spelet Hell's Kitchen följer spelaren karaktären Olivia som
alltid haft en dröm om att bli kock. Efter att ha vunnit TV-showen
Hell's Kitchen får hon möjligheten att förverkliga sin dröm i sin
egna Hell's Kitchen-restaurang. Utav Hell's Kitchens representanter
får Olivia den ultimata utmaningen: "Att förvandla ett förfallet
restaurangområde till den glans som en Hell's Kitchen-restaurang
förtjänar!"

Spelet väver på ett effektivt sätt in så kallade metagaming-element i
spelflödet. Spelarens framgång i match-3-nivåerna gör att spelaren
kan ta sig vidare i berättelsen vilket bland annat innebär att
renovera, dekorera, bygga sin restaurang och få tillgång till unika
Hell's Kitchen-recept.

Speltiteln Hell's Kitchen är hittills översatt och fullt lokaliserad
för att stödja totalt sju språk. Dessa är engelska, tyska, franska,
spanska, ryska, italienska och portugisiska. Detta utökade språkstöd
förväntas bidra med förbättrade nyckeltal på dessa marknader samt
öppna upp för möjlighet att marknadsföra speltiteln på fler marknader
där Hell's Kitchen som TV-show lanserats i egna internationella
versioner samt framöver kommer att lanseras i nya säsonger. Detta
bidrar till en god möjlighet för att kunna växa speltitelns spelarbas
på fler stora och viktiga marknader.

VD Erik Dale Rundberg kommenterar:

"Detta ger oss extra marknadsföring i Google Play-butiken i flertalet
nyckelmarknader. Som vi tidigare nämnt uppvisar Hell's Kitchen starka
nyckeltal avseende kvarhållning och engagemang och vi ser även en
stark långsiktig monetisering vilket ger oss goda förutsättningar för
att lyckas öka speltitelns intäkter markant med högre understödjande
marknadsföringsbudgetar. Denna typen av extra exponering i form av
Features bidrar med fler organiska spelare och ökad viralitet.

Den globala lanseringen har inledningsvis fallit ut väl och vi
fortsätter nu på inslagen väg tillsammans med ITV där vi genomför
marknadsföringsaktiviteter enligt plan för att öka spelets spelarbas.
Vårt team genomför även "Live Operations/Tillägg av mer innehåll"
kontinuerligt för att maximera livstidsvärde/intäkt per spelare."

För ytterligare information:

Erik Dale Rundberg
VD, WeAreQiiwi Interactive AB
Telefon: 0709-260 697
E-post: erik@qiiwi.com
Hemsida: www.qiiwi.com

Om WeAreQiiwi Interactive AB

Qiiwi är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och
Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har
spelstudios i Alingsås, Sverige och Nicosia, Cypern. Qiiwi fokuserar
på att utveckla mobilspel riktade mot "Casual Gamers" inom genrerna
Trivia, Match-3 och Word/Puzzle. Bolagets slogan är "Adventures for
Everyone".

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/weareqiiwi-interactive-ab/r/speltiteln-hell-s...

Författare AktieTorget News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.