Bli medlem
Bli medlem
2019-12-17

En stark mötesplats

wysiwyg_image

Digitala mötesplatser för den moderna aktiespararen

Aktiesparnara erbjuder mötesplatser för dig som representerar ett börsbolag, att kommunicera ditt budskap och sprida det via Aktiespararnas digitala kanaler! Grunden för Aktiespararnas erbjudande är YouTube-kanalen. Där publiceras allt material från Aktiespararnas evenemang och från Analysguiden. Ditt material kan du marknadsföra på din hemsida och dina sociala medier. Många av våra tittare söker sig till vårt material via Youtube:s sökfunktion, eller via sociala forum på Facebook och Placera. Vi ser också att många hittar nya filmer tack vare Youtube:s rekommendationer. Youtube som plattform stärker innehållet och hjälper er att öka räckvidden för ert budskap.

Har du några frågor eller vill boka in ditt bolag för något av våra evenemang? Våra kontaktuppgifter hittar du i högerspalten.
 

wysiwyg_image

Vårt erbjudande

Gemensamt för Aktiespararnas evenemang är livestreaming via Aktiespararnas YouTube-kanal och hemsida. Dagen efter evenemanget publiceras alla enskilda programpunkter som egna videor påYoutube och aktiespararna.se. Varje presentation är 30 minuter fördelat mellan 20 minuter presentation och 10 minuter frågestund med moderator. Du väljer om du vill presentera på plats i vår studio eller digitalt via Zoom.

Aktiedagen

Ett heldagsevenemang med publik där du har möjlighet att presentera i studion som turnérar runt i landet och byggs upp på olika platser. 

 

Stora Aktiedagen/Småbolagsdagen

Evenemanget pågår under flera dagar. På plats i studion har vi publik och det finns möjlighet till mingel i pauserna. 

 

Kvinnokvällen

På scenen och i publiken är det bara kvinnor. Syftet med kvällen är att inspirera fler kvinnor att bli aktiva i sitt sparande. 

 

Digitala Aktiekvällen

Ett digitalt evenemang där du medverkar från ditt kontor och kopplar upp dig till eventet via Zoom. Aktiespararnas programledare och moderatorer medverkar från sina kontor. Du väljer datum för eventet när det passar dig. 

wysiwyg_image

Så får du fler tittare till din presentation

Aktiespararna har tagit fram checklistor och mallar för att hjälpa dig att få fler tittare på din presentation.

Mall pressmeddelande

Bjud in till att se din presentation live genom ett pressmeddelande. Du når ut till större ekonomisajter, nätmäklare och analytiker. Använd Aktiespararnas mall för att få med rätt information om evenemanget.

Mall nyhet till din hemsida

Uppdatera er hemsida med en nyhet om att ni medverkar på Aktiespararnas evenemang. Använd mallen för att formulera nyheten. Lägg dessutom in din medverkan på evenemanget under er finansiella kalender.

Skapa trafik till din presentation efter evenemanget

Så snart du har fått länk till just din bolagspresentation, använd följande tips för att öka räckvidden för din video och möjligheten för investerare att ta del av ditt budskap.

  • Publicera presentationen på din hemsidan, gärna som en nyhet
  • Skriv på dina och bolagets sociala medier att du medverkade på Aktiespararnas evenemang och hänvisa till din hemsida och presentationen. Tagga gärna @Aktiesparararna samt hashtag:en #aktiespararnaevent
  • Skriv ett pressmeddelande att du medverkade på Aktiespararnas evenemang och sammanfatta dina viktigaste budskap i pressmeddelandet. Länka sedan till din hemsida och presentation.
  • Rådgör gärna med din kommunikationsbyrå eller din marknadsansvarige hur du kan köpa räckvidd på sociala medier för att marknadsföra er presentation ytterligare.