Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-06-10

4good: 4good sätter engagemangsmedia som mediekanal på kartan - skapar 22 000 köpstarka ambassadörer

4good, Sveriges största kvinnliga inspirationsnätverk, vill sätta
engagemangsmedia på kartan som ny mediekanal. Färsk
medlemsundersökning visar att 4good når över 22 000 köpstarka
kvinnor, mitt i livet som bor i en storstad. 4good är ett
engagemangsmedia - vilket innebär ett sätt för varumärken att
fördjupa och stärka sin relation med sin målgrupp, för att skapa
engagerade och positiva ambassadörer. Inför hösten öppnar man nu upp
för fler samarbetsmöjligheter.

[image]

"Det är dags att sätta engagemangsmedia som ny mediekanal på kartan
och det är precis vad 4good är", säger Carina Sunding, vd 4good. "Med
engagemangsmedia menar vi möjligheten för varumärken att skapa goda
ambassadörer, som i sin tur rekommenderar en vara eller upplevelse
vidare till sin vänkrets. Genom vår starka och goda relation till
våra medlemmar har vi skapat en ny spännande kommunikativ direktkanal
mot en mycket stark och engagerad målgrupp".

4good- ger engagemangsmedia ett ansikte, skapar 22 000 köpstarka
ambassadörer

4good, idag Sveriges största kvinnliga inspirationsnätverk, bygger på
gemensamma värderingar och når idag ut till över 22 000 medlemmar. En
färsk medlemsundersökning visar att en typisk medlem är nyfiken,
social och medveten kvinna, mitt i livet. Hon är en köpstark
storstadsbo, ofta i chefsposition, projektledare eller
egenföretagare. Upplevelser, personlig utveckling, hälsa och allt som
sätter guldkant på vardagen prioriteras.

Genom tjugotalet utsålda stora engagerande events per år,
inspirationskvällar, mingel, resor och en stark digital närvaro med
Facebook, Instagram, VIP-bloggare och nyhetsbrev, har nätverket
skapat en kommunikativ direktkanal mot en attraktiv målgrupp. Bland
föreläsare har man sett både Louise Hoffsten, Dogge Doggelito och
Sarah Dawn Finer för att ta några exempel. Carina Sunding,
fortsätter;

"Varumärken vi samarbetat med har gått från en kännedom på 18 procent
i målgruppen till att 60 procent gärna rekommenderar den vidare i sin
vänkrets. Då vi alltid noga väljer ut våra samarbetspartners, med
respekt för vår målgrupp, har vi även ett högt förtroende och stark
attraktionskraft hos våra medlemmar. Genom våra goda relationer kan
vi på två timmar få 200 upptagna tjejer att boka upp sig för att
besöka en okänd bilhall i Solna en vardagskväll. Det är bara ett
exempel på det engagemang vi lyckas skapa genom 4good".

Till hösten öppnar 4good upp för fler nya samarbetsmöjligheter, både
som långsiktig helårspartner eller under en begränsad avtalsperiod.
Att medlemmarna också är så starkt engagerade digitalt gör 4good till
en stark kanal i sociala medier. Perfekt för varumärken och
organisationer som på ett effektivt sätt vill stärka sin relation hos
den kvinnliga målgruppen; och därmed även skapa goda analoga och
digitala ambassadörer.

"Nätverk och engagemang ger framgång. Vi brinner för att engagera
medlemmarna att förverkliga sina drömmar, stora som små. Hos oss mår
man bra, är öppen, mer mottaglig, känner tillhörighet och att allt är
lite mer möjligt. Nu öppnar vi upp för fler samarbeten. Självklart
ska man dela våra värderingar och vilja våra medlemmars bästa,
avslutar Carina Sunding.

22 september höstpremiär av 4goodkvällen Eat Love Live i Stockholm

Höstens första 4goodkvällar Eat Love Live startar 16 september i Malmö
på Palladium, därefter 17 september i Göteborg på Lorensbergsteatern
och den 22 september i Stockholm på Rival. Då medverkar bland annat
tv aktuella kocken Tina Nordström, komikern Thomas Järvheden,
Topphälsas Pamela Andersson och Mrs Murphy. Medierepresentanter
välkomnas till premiären, ackreditering obligatorisk, se information
nedan.

På bilden ovan: Marie Thorslund och Carina Sunding 4good. Fler
pressbilder på 4good finns att hämta från länken. Kopiera länken in i
din browser http://my.sosius.com/share/B651725F0A. Fritt för press
att använda ange då foto/4good

Film om 4good finns via länken http://youtu.be/t3Ds8P-L2OU

Se även pressbilaga i pdf-format med info om 4good och event, resor
och inspirationskvällar.

För mer information och intervjuer kontakta:

Carina Sunding, grundare och vd 4good, 0707-44 90 44,
carina.sunding@4good.se

Medierepresentanter välkomnas till 4good:

Medierepresentanter är välkomna att besöka våra 4good event.
Ackreditering är obligatorisk och sker till info@4good.se minst 7
dagar innan eventstart.

Om 4good

4good är Sveriges största kvinnliga inspirationsnätverk med över 22
000 likasinnade medlemmar. 4good vill inspirera till att drömmar
förverkligas, stora som små. 4good möter sina medlemmar på events som
inspirationskvällar och resor samt på sociala plattformar på nätet.
Medlemmen i 4good är en nyfiken, social och medveten kvinna mitt i
livet som bor i storstad. 4good ett engagemangsmedia för varumärken
som vill fördjupa och stärka sin relation med den kvinnliga
målgruppen; och på så vis skapa goda ambassadörer. Mer info hittar du
www.4good.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/4good/r/4good-satter-engagemangsmedia-som-medi...
http://mb.cision.com/Public/10167/9599007/ba93fdf2b608a049.pdf

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.