Du är här

2018-03-06

AdCityMedia: AdCityMedia vinner upphandling värd 8,8 MSEK för Skrufs nya snuskoncept till dagligvaruhandeln

ADCITYMEDIA VINNER UPPHANDLING VÄRD 8,8 MSEK FÖR SKRUFS NYA SNUSKONCEPT TILL DAGLIGVARUHANDELN

A City Media AB (AdCityMedia), listat på Nasdaq First North, har den 6 mars vunnit upphandling med Skruf Snus AB gällande leverans av digital signage. Projektet som innefattar Skrufs nya koncept för snuskylar med integrerade digitala skärmar, väntas rulla ut i dagligvarubutiker över hela landet under 2018 med start i maj.

Skruf Snus kommer genom projektet och upphandlingen göra en förflyttning från analog skyltning till digital kommunikation i butik, som ett led av digitaliseringen som sker i många miljöer. Skärmarna från AdCityMedia levereras tillsammans med företagets nyutvecklade mjukvara ACM RetailHub, en molnbaserad lösning som ger köparen större möjlighet att skapa relevanta och optimerade budskap i butik.

Affären i siffror:
AdCityMedia kommer att leverera cirka 1 100 skärmar inklusive mjukvara och konfiguration, till ett totalt värde om 8,8 MSEK.

Stockholm 2018-03-06

För mer information:
Anders Axelsson, VD
anders.a@adcitymedia.com mailto:anders.a@adcitymedia.com
+46 8 535 28001

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North och Erik Penser Bank, tel. 08-4638000 är Bolagets Certified Adviser.

Denna information är sådan information som A City Media AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 mars 2018 kl. 16:15 CET.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
AdCityMedia Pressrelease 2018-03-06.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=22467

Kort om Bolaget:

AdCityMedia hjälper företag och varumärken att synas.Med sina två affärsområden Media och Retail Tech skapar AdCityMedia synlighet för budskap i utomhus- och inomhusmiljö som dagligen når hundratusentals människor.

Med 17 års erfarenhet från affärsområdet Media är bolaget idag marknadsledande inom segmentet digital storformatsreklam i utomhusmiljö. Man har sedan 2015 tredubblat det säljbara mediautrymmet på digitala mediaytor i citylägen. Marknaden för utomhusreklam växer och övergången från analogt till digitalt sker i mycket snabb takt, där AdCityMedia varit en drivande kraft i digitaliseringen under flertalet år.

Inom affärsområdet Retail Tech är AdCityMedias mission att stärka upp livskraften inom retail när marknaden genomgår stora förändringar. Genom att hjälpa butiksägare att värdera sina egna mediamöjligheter, såväl på fasad som i butik, kan synligheten ökas, nya intäktsmöjligheter skapas och verksamheten utvecklas. Retail Tech har två huvudinriktningar: "Digital Signage" (digitala skärmar i butiksmiljö) och "Production" (analog storformatsreklam).

Framtiden är digital och i nuläget har AdCityMedia cirka 1 500 egna mediaytor samt över 4 500 digitala skärmar där bolaget skapar strategi och driver innehåll och support åt sina kunder. Bolaget är innovativt och har tekniken och kompetensen som krävs för att ligga i framkant, vilket ger goda förutsättningar att ta tillvara på marknadens tillväxt.

Författare beQuoted

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.