Du är här

2017-06-01

AdCityMedia: AdCityMedias VD säljer aktier till nya styrelseledamoten Alexis Logothetis

ADCITYMEDIAS VD SÄLJER AKTIER TILL NYA STYRELSELEDAMOTEN ALEXIS LOGOTHETIS

A City Media AB ("AdCityMedia" eller "Bolaget"):s VD och huvudägare Anders Axelsson säljer aktier till nya styrelseledamoten Alexis Logothetis.

Alexis Logothetis har varit 17 år i mediabranschen varav de senast 9 åren på utomhusreklambolaget Clear Channel (marknadsledare) där han ansvarat för den digitala utvecklingen i norden. På hans resum finns bland annat den digitala etableringen av digitaliseringen i tunnelbanan i Stockholm och Köpenhamn.

-Alexis har en perfekt profil för att ta bolaget till nya nivåer. Han har förutom spetskompetens inom viktiga områden en härlig personlighet och även om detta har gått fort så känns det som vi arbetat ihop länge, kommenterar AdCityMedias VD Anders Axelsson

-AdCityMedia är ett mycket spännande bolag som har en bra positionering på marknaden för framtiden. Med min bakgrund kommer jag kunna tillföra en hel del på kort och lång sikt. Jag är både stolt och ödmjuk inför detta hedersuppdrag och ser fram emot att börja arbeta med bolaget, kommenterar Alexis Logothetis.

Försäljningen omfattar 7 692 aktier till kursen 130 kr per aktie.

Affären genomfördes utanför marknaden den 31 maj 2017.

För mer information:
Anders Axelsson, VD
anders.a@adcitymedia.com mailto:anders.a@adcitymedia.com
+46 8 535 28001

Mangold Fondkommission AB, tel: +46 8 5030 1550, är Bolagets Certified Adviser.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
AdCityMedia Pressrelease 2017-06-01.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=20445

Denna information är sådan information som A City Media AB är skyldigt att offentliggöra. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 juni 2017 kl. 08:30 CET.

Kort om Bolaget:
AdCityMedia är verksamt inom marknaden för utomhusreklam och är idag ledande i Sverige inom segmentet digital storformatsreklam i utomhusmiljö. Bolaget har sedan 2015 tredubblat det säljbara mediautrymmet avseende digitala mediaytor i citymiljö samt med erfarenhet från sina 16 år utökat med ytterligare ett affärsområde "Creative".Creative hjälper företag att synas och värdera sina egna mediamöjligheter såväl på fasad som i butik. Under affärsområdet "creative" har bolaget två huvudinriktningar "digital signage" (digitala skärmar i butiksmiljö) och "production" (analog storformatsreklam på fasad och i butik). Framtiden är digital och i nuläget har bolaget ca 1 500 egna mediaytor och över 4 500 digitala skärmar som bolaget driver avseende innehåll och support åt externa kunder.Marknaden för utomhus växer och övergången från analogt till digital sker i mycket snabb takt. AdCityMedia är innovativa och har tekniken som gör att bolaget ligger i framkant vilket ger bolaget goda förutsättningar att ta tillvara marknadens tillväxt.

För mer information, vänligen besök Bolagets hemsida www.adcitymedia.com http://www.adcitymedia.com/ . AdCityMedias aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North.

Författare beQuoted

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.