Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-03-04

Adverty AB: Adverty färdigställer programmatisk integration med BidSwitch vilken möjliggör automatiserad annonsförsälj...

Integreringen innebär att Adverty AB (publ) kan agera ombud för
utgivare av innehåll (spel och appar) inom BidSwitch's programmatiska
infrastruktur, vilket möjliggör en helt automatisk sammankoppling av
annonsörer och utgivare genom ett hundratal integrerade partners. De
första annonskampanjerna förväntas lanseras under andra kvartalet
2019.

Adverty ser mycket positivt på samarbetet med BidSwitch som är en av
de ledande aktörerna inom programmatisk annonsteknik och har nu
färdigställt den tekniska integreringen i sin plattform.

Programmatisk annonsering är en vedertagen branschstandard för att
automatisera processen kring annonsförsäljning. För annonsörer
hjälper programmatiska lösningar varumärken att nå ut till rätt
publik avseende önskad volym och kontext med hjälp av DSP:er
(Demand-Side-Platforms, "reklambyråer/varumärken").

För utgivare, t.ex. en webbplats eller en mobilapp, är deras
programmatiska motsvarighet SSP (Sell-Side-Platform, "utgivare av
innehåll"). Tekniken minimerar arbetet med att manuellt koppla ihop
varumärken med relevant annonseringsutrymme hos utgivaren.

BidSwitch är en global aktör med verksamhet i 30 länder. Bolaget har i
sitt nätverk 220 DSP:er och 180 SSP:er samt behandlar 550 miljarder
annonsbud per dag [1].

Adverty var det första bolaget i världen att utveckla en programmatisk
lösning för sömlös reklam inom ett brett område som täcker spel och
appar på mobil, VR (Virtual Reality), AR (Augmented Reality) och MR
(Mixed Reality) 2018.

Idag meddelar bolaget att dess platform nu fullt ut stödjer de
specifika programmatiska funktionerna hos BidSwitch.

Avtalet med BidSwitch syftar i sin helhet att inkludera Adverty som en
SSP inom deras programmatiska infrastruktur och därmed ges Adverty nu
direkt tillgång till ett hundratal integrerade DSP:er. I och med att
den tekniska integreringen nu är slutförd, väntas bolaget lansera de
första annonskampanjerna inom ramen för detta samarbete under andra
kvartalet 2019.

Referenser:

[1] https://www.bidswitch.com/technology/

För mer information, vänligen kontakta:

Niklas Bakos, VD

Telefon: +46 703 66 96 46

E-post: nb@adverty.com

Om Adverty

Adverty, grundat 2016, är ett annonsteknikbolag som sammanför
varumärken med dess konsumenter på rätt tid och plats, genom sin
banbrytande plattform för immersiva VR, AR och mobila upplevelser.
Tekniken skapar en ny lättanvänd inkomstkälla för apputvecklare genom
icke-påträngande, sömlös annonsering. Mer information på
www.adverty.com.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/adverty-ab/r/adverty-fardigstaller-programmat...
https://mb.cision.com/Main/17527/2755576/1001481.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.