Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-02-26

Adverty AB: Adverty lägger till stöd för HoloLens 2 för att möjliggöra unik interaktion med annonsobjekt i Mixed Reality

Adverty AB (publ) uppdaterar sin plattform för att stödja Microsofts
nya Mixed Reality headset. HoloLens 2 presenterades nyligen på Mobile
World Congress (25/2-28/2 2019, Barcelona).

Barcelona den 26 februari. Mixed Reality är en teknik för smarta
glasögon som ger användaren en upplevelse där den verkliga världen
samspelar med virtuella objekt. Tekniken används redan idag med
framgång inom företagsvärlden och är på väg in i vanliga konsumenters
vardag inom en överskådlig framtid.

Ledande globala företag som Microsoft, Apple, Google, Facebook och
Magic Leap kapprustar för att utveckla versioner av tekniken anpassad
för massmarknaden. Lanseringen av HoloLens 2 innebär en signifikant
milstolpe i denna utveckling och nyheterna från föregångaren
(HoloLens 1) är bland annat utökat synfält (field of view), bättre
komfort och en helt ny teknik för gestigenkänning, där glasögonen nu
kan registrera användarens handrörelser ned till individuella
fingerrörelser, helt utan krav på speciella handskar eller handhållna
styrdon.

I oktober förra året öppnade Adverty sitt unika annonsnätverk för
Mixed Reality i och med lanseringen av sin plattform som möjliggör
sömlös reklam i bland annat HoloLens(1)-spelet PuzzlAR: World Tour,
som kan hämtas gratis i Microsoft Store.

"En app utvecklad för Mixed Reality med den nya
gestigenkänningstekniken i HoloLens 2 skulle i realtid kunna infoga
interaktiva, tredimensionella virtuella annonsobjekt i din riktiga
värld, exempelvis en varumärkesspecifik läskburk där användaren då
med sina händer och fingrar, precis som i den verkliga världen, kan
öppna eller förflytta den inom de gränser applikationsutvecklaren
satt upp. Interaktionen med olika annonsobjekt skulle sedan kunna
belönas med så kallade "in-game"-valutor eller förlängd speltid för
att nämna några tillämpningar", förklarar Niklas Bakos, VD och
medgrundare på Adverty.

"Advertys BrainImpression™ algoritm som avgör huruvida en annons
uppfattats av konsumenten, har ett mycket förtjänstfullt utgångsläge
vid bruk av interaktiva annonsobjekt eftersom det faller naturligt
att fästa och centrera blicken på det objekt vi avser att interagera
med"', fortsätter Bakos.

Innan tekniken med tredimensionella, interaktiva annonsobjekt når
massmarknad kan ytterligare standardiseringsarbete behövas och
Adverty kan där influera utkomsten genom sin position som
teknikledare inom nya och innovativa digitala reklammetoder. Bolaget
har slutit samarbetsavtal med viktiga aktörer inom branschen och
samarbetar med Interactive Advertising Bureau (IAB), där Adverty
nyligen belönats med ett IAB Gold Standard certifikat, det första som
tilldelats en aktör specialiserad inom immersiv marknadsföring.

"Arbetet kring interaktiva, tredimensionella annonsobjekt är en
viktigt del av Advertys strategi, att i en och samma plattform
leverera en helhetslösning som täcker in både dagens massmarknad med
applikationer och spel på mobiltelefonen, samt morgondagens, i
Virtual, Augmented och Mixed Reality", avslutar Bakos.

För mer information, vänligen kontakta:

Niklas Bakos, VD

Telefon: +46 703 66 96 46

E-post: nb@adverty.com

Om Adverty

Adverty, grundat 2016, är ett annonsteknikbolag som sammanför
varumärken med dess konsumenter på rätt tid och plats, genom sin
banbrytande plattform för immersiva VR, AR och mobila upplevelser.
Tekniken skapar en ny lättanvänd inkomstkälla för apputvecklare genom
icke-påträngande, sömlös annonsering. Mer information på
www.adverty.com.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/adverty-ab/r/adverty-lagger-till-stod-for-holo...
https://mb.cision.com/Main/17527/2750267/997979.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.